• вул. Лятошинського 2б
  • +38 093 171 54 21
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Володимира Брожка 21а
  • +38 063 850 95 09
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Водопровідна 28 (RANGE ROVER CLUB ODESSA)
  • +38 050 333 77 66
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00

Детальна інструкція з експлуатації двигунів Porsche Cayenne першого покоління (955 і 957)

Porsche Cayenne першого покоління оснащувався низкою варіантів двигунів протягом 7 років виробництва (з 2003 по 2010 рік). Їх найлегше розділити на ранні інжекторні двигуни Porsche 955 Cayenne, що продавалися з 2003 по 2006 рік, і більш пізні версії Porsche 957. Двигуни Cayenne з безпосереднім упорскуванням пального продавалися з 2008 по 2010 роки. І 955, і 957 оснащені атмосферним двигуном VR6, V8 і V8 з подвійним турбонаддувом залежно від моделі та рівня оздоблення салону. У цій статті будуть розглянуті технічні характеристики кожного двигуна, загальні проблеми, передові методи обслуговування і збільшення терміну служби двигуна.

Загальні рекомендації з обслуговування Porsche Cayenne

Один із найкращих способів продовжити термін служби вашого Porsche Cayenne і запобігти дорогому ремонту – це дотримуватися всіх вказівок щодо ТО. Більшість основних проблем, що спостерігаються в різних двигунах 955 і 957 Cayenne, пов'язані з подовженими інтервалами заміни масла. Porsche рекомендує інтервали обслуговування в 30000 км для всіх моделей V8 і 15000 км для всіх моделей VR6. Обидва ці числа дуже високі, виходячи з умов водіння, які спостерігаються в Україні, поряд зі зростанням кількості шкідливих забруднюючих речовин, що поглинаються етанолом в переважній більшості паливних насосів. Заміна моторного мастила частіше, кожні 8000 км пробігу, буде мати велике значення для запобігання багатьом серйозним проблемам із двигунами Cayenne.

Також важливо використовувати правильну охолоджувальну рідину Porsche Cayenne, оскільки її не можна змішувати з іншими поширеними охолоджувальними рідинами і антифризами, які продаються в магазинах автозапчастин.

Porsche Cayenne трансмісія

Двигун Porsche 955 Cayenne 4.5 L V8 безнаддувний – M48.00

M48.00 – це атмосферний двигун V8 з алюмінієвим блоком і головкою, який входив в усі моделі 955 Cayenne S у період із 2003 по 2006 роки. Завдяки системі мащення з сухим картером, регульованим фазам газорозподілу впускних клапанів і прямокутній конструкції для максимальної потужності, цей двигун із двома верхніми розподільними валами відрізняється відносно простою і міцною системою ланцюга приводу ГРМ і вважається надійним. Двокамерний впускний колектор VarioRam працює для збільшення крутного моменту на низьких оборотах і забезпечення великого тягового зусилля. Є деякі загальні проблеми, про які слід знати, але здебільшого ці двигуни можуть прослужити багато тисяч кілометрів при належному догляді й обслуговуванні. Якщо ви збираєтеся придбати 955 Cayenne, це буде один із найпоширеніших двигунів під капотом.

Технічні характеристики Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA V8

Двигун Porsche Cayenne 4.5 L NA V8
  • Код двигуна: M48.00.
  • Роки: 2003-2006.
  • Моделі: Porsche Cayenne S.
  • Тип двигуна: безнаддувний 90-градусний V8, алюмінієвий блок і головки, DOHC, 4 клапани на циліндр, двоканальний впускний колектор Porsche VarioRam, система зміни фаз газорозподілу Porsche VarioCam, система мащення з сухим картером.
  • Об’єм: 4,5 л (діаметр отвору 93 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 335 к.с. / 420 Нм крутного моменту.

Двигун Porsche 955 Cayenne 4.5 L Twin Turbo V8 – M48.50 і M48.50S

M48.50 – це бітурбо варіант атмосферного двигуна Cayenne S M48.00. Здебільшого ці двигуни практично ідентичні, в них використовується багато однакових компонентів. Однак, у M48.50 Turbo внесено кілька змін, які роблять його більш потужним і довговічним.

По-перше, в M48.50 замість стінок циліндрів, покритих Lokasil, використовується блок Alusil. Процес лиття Alusil, як правило, дозволяє створити більш міцні стінки циліндра, ніж процес Lokasil. Крім додавання двох турбонагнітачів, двигун Turbo має ковані поршні і поршневі мастильні розпилювачі у блоці, які допомагають у змащуванні й охолодженні поршнів. Porsche також відмовляється від своєї впускної системи VarioRam, оскільки турбіни забезпечують набагато більш високий вихідний крутний момент без необхідності у впускному колекторі з подвійним воздуховодом. Більшість поширених проблем на Porsche 955 Cayenne Turbo такі самі, як на 955 Cayenne S.

Двигун Porsche Cayenne 4.5 L Twin Turbo V8

Технічні характеристики Porsche 955 Cayenne 4.5 L Twin Turbo V8

  • Код двигуна: M48.50 / M48.50S.
  • Роки: 2003-2006.
  • Моделі: Porsche Cayenne Turbo, Cayenne Turbo S.
  • Тип двигуна: 90-градусний V8 із подвійним турбонаддувом, алюмінієвий блок і головки, DOHC, 4 клапани на циліндр, система зміни фаз газорозподілу Porsche VarioCam, система мащення з сухим картером.
  • Об’єм: 4,5 л (діаметр отвору 93 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 444 к.с. / 620 Нм крутного моменту (Turbo), 514 к.с. / 720 Нм крутного моменту (Turbo S).

Проблеми з двигунами Porsche 955 Cayenne 4.5 L безнаддувний і Twin Turbo V8

Найчастіші проблеми, які виявляються в 4,5-літрових Cayenne S і Cayenne Turbo, пов'язані з системою охолодження і запалювання, хоча є й інші. Більшість поширених проблем відносно несуттєві і можуть бути усунені без великих витрат, але деякі можуть бути більш серйозними, наприклад, задирки в отворах циліндрів.

Труби охолоджвальної рідини Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA і Twin Turbo V8

Труби охолоджвальної рідини Porsche 955 Cayenne

Якщо у вашому Porsche Cayenne встановлений двигун M48.00 / M48.50 об'ємом 4,5 л і ви помітили витік охолоджувальної рідини, то найчастіше причиною є тріщини або труби охолоджувальної рідини, що виходять із ладу. Труби охолоджувальної рідини зроблені з композитного пластику і проходять під впускним колектором у піддоні двигуна. Тріщини і протікання пластикових труб настільки поширена проблема, що Porsche програла колективний позов. Існує оновлений комплект труб із алюмінію, який дозволяє запобігти тріщинам. Алюмінієві труби також із часом зношуються, але є більш надійними.

Загальні симптоми протікання труб охолоджувальної рідини Cayenne включають різкий запах охолоджувальної рідини, низький рівень охолоджувальної рідини в розширювальному бачку або якщо ви бачите витік охолоджувальної рідини з-під впускного колектору в передній або задній частині двигуна. Іноді це буде помітно ближче до середини автомобіля, коли рідина стікає по трансмісії і падає на землю.

Пусковий двигун Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA і Twin Turbo V8

Пусковий двигун Cayenne може бути пошкоджений у результаті витоку труб охолоджувальної рідини. Стартер розташований безпосередньо під трубами, і залежно від того, як довго труби охолоджувальної рідини протікали і скільки видимих слідів охолоджувальної рідини на стартері, часто буває корисно заздалегідь замінити стартер як профілактичне обслуговування.

Поганий стартер не може запустити двигун або не включає маховик при запуску Cayenne. Зазвичай це призводить до дуже гучного клацання, схожого на те, коли батарея не повністю розряджена.

Водяний насос / термостат Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA і Twin Turbo V8

Заміна водяного насоса є нормою для будь-якого двигуна, незалежно від бренду, виробника або моделі. Якщо водяний насос Cayenne повністю вийде з ладу, це може призвести до перегріву через відсутність потоку охолоджувальної рідини, або ж крильчатка може торкнутися блоку і викликати пошкодження. З алюмінієвим двигуном із блоком і головкою, таким як M48.00 / M48.50, ви захочете уникнути перегріву за всяку ціну, адже навіть невеликий перегрів може викликати проблеми з прокладкою головки, блоком і головкою. Корпус термостата також може вийти з ладу, через що термостат залишиться відкритим або закритим.

Першою ознакою несправності водяного насоса зазвичай є невеликий витік. Спочатку з'являється запах охолоджувальної рідини. Коли він погіршується, стає помітним низький рівень охолоджувальної рідини в розширювальному бачку, після чого ви можете побачити, як охолоджувальна рідина протікає через передню частину блоку циліндрів. В крайньому разі охолоджувальна рідина може потрапити на ремінь приводу допоміжних агрегатів і викликати прослизання, а також розприскати охолоджувальну рідину по моторному відсіку.

Симптоми несправного термостата включають або перегрів через заклинювання термостата, або повільний прогрів двигуна, або двигун ніколи не досягає робочої температури через те, що термостат застряг у відкритому положенні. У будь-якій ситуації ви, ймовірно, отримаєте код помилки для ідентифікації збою в роботі або механічної несправності в системі охолодження разом із включеним індикатором Check Engine.

Оскільки трубки охолоджувальної рідини Porsche 955 Cayenne і корпус термостата з'єднані та є частиною однієї системи, рекомендується замінити трубки охолоджувальної рідини, термостат і водяний насос одночасно. Це позбавить вас від необхідності двічі знімати впускний колектор для виконання пов'язаних робіт, від необхідності використовувати більше охолоджувальної рідини, а також гарантує, що всі основні компоненти системи охолодження будуть справні.

Котушки запалювання Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA і Twin Turbo V8

Свічка запалювання M48.00 4.5 L NA V8 і M48.50 4.5 L Turbo V8 Cayenne має індивідуальні котушки запалювання. З часом вони можуть вийти з ладу, в основному через високу температуру, з якою їм доводиться мати справу. Погана котушка запалювання зазвичай викликає пропуски запалювання у двигуні. Якщо ви продовжите їздити з пропуском запалювання, це може стати причиною найбільшої проблеми для 4,5-літрового V8 або будь-якого алюмінієвого двигуна Cayenne: задирок в отворах циліндрів. Це пов'язано з тим, що незгоріле пальне вимиває моторне мастило зі стінок циліндра, викликаючи збільшення тертя і зносу між поршнем і стінкою циліндра.

Є кілька явних ознак несправності котушки запалювання: жорсткий холостий хід, втрата потужності і включений індикатор Check Engine разом із кодами несправностей для пропусків запалювання в циліндрах. Миготливий індикатор вказує на те, що рух необхідно зупинити негайно, щоб уникнути серйозного пошкодження двигуна.

Зазвичай рекомендується замінити котушки запалювання в комплекті, але за допомогою діагностичного приладу можна визначити, в якому окремому циліндрі виникають пропуски, і замінити цю єдину котушку запалювання.

Задирки в отворах циліндрів Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA і Twin Turbo V8

Задирки в отворах циліндрів Porsche Cayenne – це, безумовно, найсерйозніша проблема з двигунами 955 4,5 л M48.00 і M48.50 V8. Хоча задирки можуть утворитися в будь-якому двигуні й особливо в двигуні з алюмінієвим блоком, 955 Cayenne S, страждає від цієї проблеми більше, ніж будь-яка інша модель Cayenne першого покоління. Основна причина, чому так відбувається, пов'язана з відсутністю регулярної заміни мастила і трохи менш міцним алюмінієвим покриттям стінок циліндра Lokasil, що використовується на NA M48.00, в порівнянні з блоком Alusil на M48.50 Cayenne Turbo.

І Lokasil, і Alusil являють собою запатентований виробничий процес, призначений для створення міцної поверхні отвору циліндра в двигуні з алюмінієвим блоком. У процесі Lokasil спеціальна гільза циліндра, виготовлена ​​з волокон, що містять велику кількість силікону, вставляється у прес-форму двигуна під час процесу лиття. Гільза вигорає, а в отворі циліндра залишається багато силікону, пов'язаного з поверхнею отвору циліндра, що захищає м'якший алюмінієвий блок від зносу. У блоці Alusil весь блок двигуна виготовлений з алюмінієвого сплаву з високим вмістом кремнезему. Після механічної обробки блок занурюється в кислоту, яка спалює всі більш легкі матеріали на поверхні, залишаючи тільки затверділу поверхню з високим вмістом силікону. Сам процес покриття, основні матеріали блоку циліндрів, розмір часток футерування циліндра – все це впливає на довговічність покриття. Може здатися, що блоки Lokasil більш сприйнятливі до утворення задирок, але це може статися з будь-яким двигуном із алюмінієвим блоком, в якому внутрішній отвір циліндра загартований або на нього нанесено покриття.

За деякими неофіційними даними, утворення задирок у стінках циліндрів частіше зустрічається на Cayenne при експлуатації в холодному кліматі або на тих, які перебувають в експлуатації тривалий час. Turbo Cayenne M48.50 має поршневі мастильні розпилювачі, які збільшують змащування мастилом і сприяють охолодженню поршня, зокрема при холодному пуску. Оскільки 955 Cayenne Turbo вважається менш сприйнятливим до задирок в отворах циліндрів, це свідчить про те, що недостатнє змащення мастилом під час холодного запуску частково є причиною пошкоджень.

Найбільш частими ознаками утворення задирок в отворах циліндрів є витрата мастила, пропуски запалювання у двигуні і втрата потужності. Двигуни з сильно пошкодженими отворами циліндрів на холостому ходу будуть сильно стукати.

Т-подібний фітинг шланга повернення охолоджувальної рідини (тільки M48.50 і M48.50S Turbo)

Простий пластиковий Т-подібний фітинг може зламатися, що призведе до серйозного витоку охолоджувальної рідини. Т-подібний фітинг недоступний окремо, тому поворотний шланг Porsche 955 Turbo Cayenne необхідно купувати повністю, щоби замінити несправну деталь, але, на щастя, це не так дорого. Найкраще замінювати поворотний шланг охолоджувальної рідини при ремонті труб охолоджувальної рідини або при кожному обслуговуванні водяного насоса про всяк випадок приблизно кожні 130000–160000 км.

Якщо Т-подібний фітинг поворотного шланга охолоджувальної рідини виходить із ладу, відбувається великий негайний витік охолоджувальної рідини.

Розширювальний бачок охолоджувальної рідини Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA і Twin Turbo V8

Розширювальний бачок охолоджувальної рідини тріскається і протікає на всіх варіантах двигунів 955 Cayenne.

Якщо розширювальний бачок охолоджувальної рідини виходить із ладу, він починає протікати. Це призводить до появи помітного запаху охолоджувальної рідини і явної втрати охолоджувальної рідини, зазвичай видимої поруч або навколо передньої пасажирської сторони моторного відсіку чи шини. Щойно рівень охолоджувальної рідини падає досить низько, ви отримуєте попередження про це на приладовій панелі.

Прокладки клапанної кришки Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA і Twin Turbo V8

Із часом прокладки клапанної кришки Porsche Cayenne V8 стають крихкими і починають протікати. Заміна досить проста, а запчастини недорогі. Якщо ваш 955 4.5 L V8 Cayenne проїхав понад 100000 км, рекомендується періодично перевіряти герметичність клапанних кришок, зазвичай це роблять при заміні мастила.

Зверніть увагу на запах горілого мастила і пошукайте мастило, що накопичується на нижніх сторонах кришок клапанів циліндрів, що є ознакою протікання прокладок клапанних кришок. Зазвичай це починається з невеликого просочування, перш ніж перерости в серйозний витік. Ще однією ознакою необхідності заміни прокладки клапанної кришки є мастило в отворах для свічок запалювання.

Паливні насоси в баку Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA і Twin Turbo V8

Porsche 955 Cayenne має паливний бак сідельного типу з паливними насосами низького тиску в баку з лівої і правої сторін. Зазвичай краще замінювати їх парами, адже якщо один насос виходить з ладу, інший часто також незабаром відмовляє. При заміні цих паливних насосів вкрай важливо мати якомога нижчий рівень пального. Якщо бак майже заповнений, вам необхідно злити його перед виконанням обслуговування.

Симптоми несправних паливних насосів в баку: втрата потужності двигуна, нестійка робота двигуна, заглохання, повільний запуск або відсутність запуску.

Рекомендації з технічного обслуговування Porsche 955 Cayenne S / Cayenne Turbo 4.5 L V8

  • Мастильний сервіс – 8000 км.
  • Заміна котушки запалювання – 100000 км.
  • Обслуговування свічок запалювання – 100000 км (Cayenne S) / 65000 км (Cayenne Turbo / Turbo S).
  • Заміна водяного насоса – 130000 км.
  • Заміна термостата – 130000 км.

Двигун Porsche 957 Cayenne 4.8 L V8 безнаддувний – M4801

M4801 – це еволюція оригінального двигуна об'ємом 4,5 л зі збільшеним діаметром циліндра 96 мм для збільшення робочого об'єму до 4,8 л. Незважаючи на те, що конструкція сердечника залишилася попередньою, внесено безліч змін, зокрема перемикання на пряме впорскування пального, збільшення потужності і паливної економічності. Була змінена конструкція трубопроводу охолоджувальної рідини, що викликала занепокоєння, і, хоча нова конструкція об'ємом 4,8 л краща, у неї все ще є деякі проблеми, пов'язані з охолоджувальною рідиною, про які слід пам'ятати. Двигун M4801 об'ємом 4,8 л використовувався в Porsche Cayenne S з 2008 по 2010 роки, а варіант з більш високою продуктивністю – в GTS і Cayenne S Transsyberia. M4801 зберігає всі попередні функції, включно з мащенням із сухим картером, алюмінієвим блоком і головкою, впускним колектором Porsche VarioRam, а також додає систему зміни фаз газорозподілу VarioCam Plus з регульованим підйомом клапана. Хоча перехід на пряме впорскування додав деяку складність і викликав збільшення вартості, M4801 зазвичай вважається найкращим в усіх відношеннях в порівнянні з M48.00. Через зміни матеріалів і покриттів блоку циліндрів, M4801 не має тих серйозних проблем із задирками в отворах циліндрів, як більш ранній двигун V8 об'ємом 4,5 л.

Двигун Porsche 957 Cayenne 4.8 L V8 безнаддувний

Технічні характеристики Porsche 957 Cayenne 4.8 L NA V8

  • Код двигуна: M4801.
  • Роки: 2008-2010.
  • Моделі: Porsche Cayenne S, Cayenne GTS, Cayenne S Transsyberia.
  • Тип двигуна: безнаддувний 90-градусний V8, алюмінієвий блок і головки, DOHC, 4 клапани на циліндр, двоканальний впускний колектор Porsche VarioRam, регулювання фаз газорозподілу і підйому клапана Porsche VarioCam Plus, мащення з сухим картером.
  • Робочий об'єм: 4,8 л (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Потужність: 380 к.с. / 500 Нм крутного моменту (Cayenne S) / 399 к.с. / 500 Нм крутного моменту (GTS / Transsyberia).

Двигуни Porsche 957 Cayenne 4.8 L Twin-Turbo V8 – M4851 і M4851S

M4851 є версією двигуна Porsche M4801 4,8 л V8 з турбонаддувом і використовується в 957 Cayenne Turbo і Turbo S. У цій версії використовуються ті самі основні компоненти і поліпшення, що й у NA 4,8 л. Двигун M4851 відрізняється великим приростом потужності: його крутний момент у стандартній комплектації Cayenne Turbo перевищує 500 Нм. Як і попередній Cayenne Turbo, 4,8-літровий Turbo 957 має більш-менш ті ж загальні проблеми, що і його менш потужна безнаддувна версія. Як і в M48.50, у M4851 немає впускного колектору Porsche VarioRam, його замінює тиск наддуву від подвійних турбонагнітачів для створення величезного крутного моменту.

Двигун Porsche 957 Cayenne 4.8 L Twin-Turbo V8

Технічні характеристики Porsche 957 Cayenne 4.8 L Twin-Turbo V8

  • Код двигуна: M4851 / M4851S.
  • Роки: 2008-2010.
  • Моделі: Porsche Turbo, Turbo S.
  • Тип двигуна: безнаддувний 90-градусний V8, алюмінієвий блок і головки, DOHC, 4 клапани на циліндр, Porsche VarioCam Plus із регульованими фазами газорозподілу і підйомом клапана, мащення з сухим картером.
  • Робочий об'єм: 4,8 л (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Потужність: 493 к.с. / 700 Нм крутного моменту (Cayenne Turbo) / 542 к.с. / 750 Нм крутного моменту (Turbo S).

Проблеми двигуна Porsche 957 Cayenne 4,8 L безнаддувного і Twin Turbo V8

Porsche вирішила основні проблеми з трубами охолоджувальної рідини у двигунах V8 Cayenne об'ємом 4,5 л, але в новій версії все ще залишилися деякі проблеми, хоча вони не так поширені. З додаванням прямого впорскування іноді виникають несправності, пов'язані з новим паливним насосом високого тиску.

Повітряно-масляний сепаратор Porsche 957 Cayenne 4,8 L NA і Twin Turbo V8

Повітряно-масляний сепаратор Porsche 957 Cayenne

Також відомий як клапан PCV, діафрагма повітряно-масляного сепаратора розташована в кришці клапана з боку водія і може вийти з ладу, створюючи ряд проблем. Клапан вбудований у клапанну кришку і не підлягає обслуговуванню. На щастя, заміна клапанних кришок на M4801 / M4851 не надто дорога. В NA і Turbo використовуються різні конструкції: NA 4.8 L V8 має один порт, а Turbo – двопортове з'єднання.

Симптоми відмови повітро-масляного сепаратора включають жорстку роботу на холостому ходу, видимий масляний дим з вихлопної труби, проблеми з витратою мастила і включений індикатор Check Engine з кодом несправності.

Котушки запалювання Porsche 957 Cayenne 4,8 L NA і Twin Turbo V8

Так само, як і в двигунах об'ємом 4,5 л, котушки запалювання в 4,8-літровому Cayenne можуть вийти з ладу і викликати пропуски запалювання. Замінити їх нескладно. За допомогою діагностичного приладу можна визначити, яка саме котушка несправна і замінити її, але краще замінювати котушки запалювання в комплекті.

Визначити пропуски запалювання у двигуні можна за жорстким холостим ходом, втратою потужності. Також буде блимати або постійно світитися лампа Check Engine разом зі збереженими кодами помилок пропусків запалювання в PCM. Якщо індикатор блимає, припинити керувати автомобілем необхідно негайно, щоб уникнути серйозного пошкодження двигуна.

Витік у перехідній трубі охолоджувальної рідини задньої головки блоку циліндрів

Німецька компанія усунула одну проблему і створила іншу через трубопровід охолоджувальної рідини 4,8 л. Вона зустрічається не так часто, як проблема з трубою охолоджувальної рідини 4.5, але ремонт може викликати стільки ж незручностей, якщо не більше. По суті, перехідна труба охолоджувальної рідини, яка проходить між двома головками циліндрів у задній частині двигуна, має прикріплений (приклеєний) шип шланга. Цей шип може ослабнути через руйнування клею. Porsche стверджує, що це відбувається через різну кількість клею, що використовується в процесі побудови, тому не всі двигуни V8 об'ємом 4,8 л будуть страждати від цієї проблеми. Оновлену перехідну трубу охолоджувальної рідини Cayenne з різьбовим шипом можна придбати у Porsche, але встановити її непросто, оскільки двигун необхідно частково зняти, щоб отримати до нього доступ з заднього боку. Деяким власникам вдалося отримати доступ до труби, знявши впускний колектор, очистивши всі поверхні і використовуючи оновлений клей для повторного закріплення щербини. Ця проблема в чомусь схожа з несправностями труб охолоджувальної рідини типу Mezger, як на моделях 911 Turbo, GT2 і GT3 996 і 997.

Якщо шип виходить із ладу, це викликає миттєвий значний витік охолоджувальної рідини в задній частині двигуна, що призводить до повної її втрати, тому автомобіль потрібно буде відбуксирувати для ремонту.

Трубопровід охолоджувальної рідини Porsche 957 Cayenne 4,8 L NA і Twin Turbo V8

Хоча ця пластикова труба не так схильна до збоїв, як на 4,5 л, німецька компанія, як і раніше, використовує пластик у відносно важкодоступних місцях. Ця деталь проходить від шипа перехідної труби охолоджувальної рідини під впускним колектором до корпуса термостата охолоджувальної рідини двигуна. Існує оновлена ​​алюмінієва версія, отож, якщо ви замінюєте водяний насос і термостат після пробігу 130-160 тис. км, просто замініть і трубопровід до того, як це принесе вам проблеми. Перестрахуватися буде легше і дешевше.

Ознакою відмови трубопроводу охолоджувальної рідини Cayenne є накопичення рідини всередині піддону, помітний запах охолоджувальної рідини і низький її рівень.

Верхня передня трубка охолоджувальної рідини і корпус термостата Porsche 957 Cayenne 4,8 L NA / Twin Turbo V8

Як і задня перехідна труба охолоджувальної рідини, верхні передні трубки прикріплені до корпуса термостата Cayenne. Доступний оновлений корпус термостата 957, в якому ці дві труби закріплені болтами, а не клеєм. Цей збій менш поширений, ніж відмова шипа перехідної труби охолоджувальної рідини задньої головки блоку циліндрів.

Ознаками несправності верхньої передньої труби можуть бути явний запах охолоджувальної рідини, видимі втрати охолоджувальної рідини у верхній частині двигуна навколо корпуса термостата і значна втрата охолоджувальної рідини в разі повної відмови.

Водяний насос і термостат Porsche 957 Cayenne 4,8 L NA / Twin Turbo V8

Як і в усіх інших двигунах Cayenne, водяний насос V8 об'ємом 4,8 л з часом починає протікати і вимагає заміни. Ми рекомендуємо замінити його приблизно на 130000 км як профілактичне обслуговування. Якщо водяний насос вийде з ладу повністю, це може призвести до перегріву через відсутність потоку охолоджувальної рідини, або робоче колесо може торкнутися блоку і викликати деякі пошкодження.

Вузол термостата також може вийти з ладу, в результаті чого термостат застрягне у відкритому чи закритому положенні.

Симптоми несправності водяного насоса включають витік охолоджувальної рідини з верхньої передньої частини блоку циліндрів, низький рівень охолоджувальної рідини і помітний її запах.

Є кілька загальних ознак того, що термостат двигуна може бути несправний. Якщо термостат застряє в закритому положенні, двигун перегрівається навіть у більш прохолодну погоду. Якщо він застрягає у відкритому положенні, двигун занадто довго нагрівається або може взагалі не нагріватися. Будь-який із цих симптомів зазвичай призводить до включення індикатора Check Engine і збереження кодів несправностей, що вказують на збій у роботі або механічну несправність у системі охолодження. Ми рекомендуємо замінювати і термостат, і водяний насос одночасно, коли це необхідно.

Розширювальний бачок охолоджувальної рідини Porsche 957 Cayenne 4,8 L NA і Twin Turbo V8

Тріщина в розширювальному бачку охолоджувальної рідини є звичайним явищем на всіх варіантах двигунів Cayenne.

Несправний розширювальний бачок починає протікати, що призводить до появи помітного запаху охолоджувальної рідини і явної її втрати. Це зазвичай видно поруч або навколо передньої пасажирської сторони моторного відсіку або шини. При досить низькому рівні охолоджувальної рідини на приладовій панелі з'являється попереджувальне повідомлення про це.

Паливний насос високого тиску Porsche 957 Cayenne 4,8 L NA і Twin Turbo V8

Паливний насос високого тиску (HPFP) Cayenne 957 4,8 л може вийти з ладу і вимагати заміни. Замінити HPFP досить просто, але для доступу до нього потрібно зняти впускний колектор, і це один із найдорожчих компонентів у двигунах Cayenne об'ємом 4,8 л.

Симптоми несправного HPFP включають тривале провертання колінчастого вала перед запуском, помітну втрату потужності, включення індикатора Check Engine з кодами помилок, які пов'язані з тиском або регулюванням пального.

Паливні насоси в баку Porsche 957 Cayenne 4,8 L NA і Twin Turbo V8

Porsche 957 Cayenne має паливний бак сідельного типу з паливними насосами низького тиску в баку з лівої і правої сторін, як і Porsche 955 Cayenne, тому рекомендації аналогічні.

Гальмівний вакуумний насос Porsche 957 Cayenne 4,8 L NA і Twin Turbo V8

Двигуни Porsche Cayenne V8 об'ємом 4,8 л M4801 і M4951 оснащені вакуумним насосом гальм для створення вакууму в гальмівній системі. Відмова зазвичай є внутрішньою і непомітною при зовнішньому візуальному огляді. У насосі мастило буде текти зсередини; отож, якщо не перевірити, це може призвести до пошкодження інших частин гальмівної системи, вимагатиме обширного очищення або заміни різних вакуумних ліній і зворотних клапанів для видалення залишків мастила.

Симптоми несправного вакуумного насоса гальм: збільшення гальмівного тиску, необхідного для зупинки, і жорстка педаль гальма.

Рекомендації з технічного обслуговування Porsche 957 Cayenne S, GTS, Cayenne Turbo 4.8 L V8

  • Мастильний сервіс – 8000 км.
  • Заміна котушки запалювання – 100000 км.
  • Обслуговування свічок запалювання – 100000 км (Cayenne S / GTS) / 65000 км (Cayenne Turbo / Turbo S).
  • Заміна водяного насоса – 130000 км.
  • Заміна термостата – 130000 км.

Двигун Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6 безнаддувний – BFD M02.2Y

Базова модель Porsche 955 Cayenne була представлена ​​на рік пізніше, ніж Cayenne S і Turbo, і є єдиним Porsche Cayenne, який має однаковий двигун із іншим автомобілем із лінійки VW/Audi. Вузькокутовий двигун VR6 M02.2Y об'ємом 3,2 л використовується в безлічі інших автомобілів VAG, включно з Mk4 і Mk5 Golf R32, Mk1 і Mk2 TT 3.2 Quattro, Audi A3 3.2 Quattro. Хоча він не такий потужний і спортивний, як подібні до нього версії з двигуном V8. VR6 об’ємом 3,2 л вирізняється міцним чавунним блоком з вузькокутовим 15-градусним рядним двигуном V6 і однією алюмінієвою головкою, 4 клапанами на циліндр, регульованими фазами газорозподілу, впускним колектором із подвійною камерою і впорскуванням через канали. На відміну від двигунів V8, VR6 має стандартну конструкцію мастильного піддону, також відому як мокрий картер. Більшість основних компонентів переносяться між Porsche VR6 і тими, які використовуються в інших моделях VW і Audi.

Завдяки перевіреній конструкції проблеми з двигуном Porsche Cayenne V6 виникають досить рідко. Як і від будь-якого іншого двигуна Cayenne, ви отримаєте максимальну надійність з 3,2 л VR6, якщо будете доглядати за ним належним чином, зокрема регулярно проводити заміну мастила. Ви також, ймовірно, зіткнетеся з деякими проблемами з системою охолодження через використання композитних пластмас у конструкції 3,2 л VR6. Але при належному догляді проблем виникнути не повинно з пробігом на 322000 км або більше.

Двигун Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6 безнаддувний

Технічні характеристики Porsche 955 Cayenne 3.2 L NA VR6

  • Код двигуна: M02.2Y.
  • Роки: 2004-2006.
  • Моделі: Porsche Cayenne Base.
  • Тип двигуна: безнаддувний вузькокутової V6, чавунний блок і алюмінієва головка, DOHC, 4 клапани на циліндр, впускний колектор Porsche VarioRam з подвійною камерою, регульовані фази впуску і випуску.
  • Об’єм: 3,2 л (діаметр циліндра 84 мм, хід поршня 95,9 мм).
  • Потужність: 247 к.с. / 310 Нм крутного моменту (Cayenne Base).

Проблеми з двигуном Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6

Трубка охолоджувальної рідини Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6

Це загальна точка відмови для всіх двигунів VR6, що виникла з моменту появи Corrado SLC в 1992 році, й іноді її називають тріснутою трубою VR6. Пластикова трубка охолоджувальної рідини, яка проходить між водяним насосом і корпусом термостата, зношується і зрештою тріскається на одній із зазубрин, що викликає серйозний витік охолоджувальної рідини. Якщо ви заміните цю трубку для профілактики разом із термостатом / корпусом термостата при заміні водяного насоса, проблем не повинно виникнути, оскільки вони зазвичай служать 130-160000 км.

Єдиною ознакою несправності трубопроводу охолоджувальної рідини двигуна Cayenne V6 є повна миттєва втрата охолоджувальної рідини із середини блоку циліндрів з боку водія. Ви помітите запах охолоджувальної рідини, а також побачите попередження про низький рівень охолоджувальної рідини на приладовій панелі.

Водяний насос Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6

Так само, як і на двигунах V8 Cayenne, водяний насос на двигуні Cayenne VR6 виходить із ладу в міру збільшення терміну експлуатації. Хоча конструкція залізного блоку й алюмінієвої головки не така крихка, як у алюмінієвих двигунів V8, ви все одно не захочете ігнорувати такі поломки. Краще проводити заміну водяного насоса кожні 160000 км як профілактичне обслуговування разом із трубою охолоджувальної рідини, термостатом і корпусом термостата в зборі.

Ознаки несправності водяного насоса такі ж, як і в Porsche 955 Cayenne 4.5.

Термостат і корпус термостата Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6

Cayenne V6 об'ємом 3,2 л оснащується композитним пластиковим корпусом і кришкою. Його слід замінювати кожні 160000 км або щоразу, коли обслуговуються інші компоненти системи охолодження. Через особливості конструкції, навіть якщо корпус не протікає, коли ви знімаєте його для заміни термостата, є ймовірність, що він буде неправильно загерметизований і почне протікати після повторного складання. Корпус пластиковий, тому з часом може деформуватися, а після зняття він негерметичний.

Ознаки несправності термостата включають перегрів через заклинювання, повільний прогрів двигуна, або двигун ніколи не досягає робочої температури через те, що термостат застряг у відкритому положенні.

Проблеми з корпусом термостата зазвичай починаються з невеликого витоку охолоджувальної рідини на задній стороні блоку циліндрів поряд із брандмауером. Якщо корпус не замінити, він зрештою повністю вийде з ладу, що призведе до повної втрати охолоджувальної рідини двигуна.

Ланцюги приводу ГРМ Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6

У 3,2 л VR6 проблеми з ланцюгом ГРМ зазвичай спостерігаються тільки на дуже великому пробігу (290000 км і більше) або у двигунах, які погано обслуговуються. Відсутність заміни мастила викликає підвищений знос направляючих і натягувачів. Хоча вартість деталей не надто висока, щоби виконати обслуговування ланцюга ГРМ на двигуні VR6, необхідно зняти трансмісію. Потрібно замінити як верхній, так і нижній ланцюги, направляючі та натягувачі як частину повного комплекту ланцюга приводу ГРМ Cayenne V6.

Першою ознакою необхідності обслуговування ланцюга приводу ГРМ є виразний шум ланцюга при холодному пуску і при перемиканні двигуна між холостими оборотами і більш високими. Сильно зношені направляючі ланцюга приводу ГРМ викличуть код помилки OBD-II «Кореляції синхронізації»: у двигуні зрештою може збитися синхронізація, що призведе до серйозних внутрішніх пошкоджень.

Втулки впускного колектору Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6

Ця проблема спостерігається і в інших двигунах VR6, які мають конструкцію впускного колектору з двома повітроводами. Заслінка статичного тиску має пластикові втулки, які зношуються і дозволяють заслінці рухатися і вібрувати. Оскільки впускний колектор призначений спеціально для Cayenne, необхідно використовувати оригінальний ремонтний комплект впускного колектору Porsche Cayenne V6 для заміни зношених втулок.

Одним із симптомів зношених втулок впускного колектору є дуже гучний стукіт, зазвичай на більш низьких оборотах, який зникає, коли двигун переходить на більш високі обороти. Як правило, звук чується дуже чітко, і його легко сплутати з більш серйозною проблемою, такою як стукіт штока або удар поршня.

Прокладка клапанної кришки Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6

Із часом прокладка клапанної кришки стає крихкою, твердою і починає протікати. Перевірку на просочування найкраще проводити при пробізі близько 100000 км і здійснювати регулярні огляди при заміні мастила після цього інтервалу.

Ознаки поганої прокладки кришки клапана: витік мастила навколо кришки на головку блоку циліндрів, помітний запах мастила, а також попадання мастила в отвори для свічок запалювання, які видно при заміні свічок і котушок.

Котушки запалювання Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6

Хоча в цілому котушки запалювання 3.2 Porsche Cayenne V6 більш довговічні, ніж деякі сучасні котушки, вони іноді виходять з ладу у двигунах VR6. Профілактична заміна на пробізі 130000 км допоможе вам не застрягти, і, як і у випадку з усіма іншими двигунами, про які говорилося вище, найкраще замінити котушки в комплекті.

Ознаки несправної котушки запалювання в двигунах VR6 такі самі, як і в інших двигунах Cayenne, що були розглянуті вище.

Паливні насоси в баку Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6

Паливні насоси в баку VR6 мають такі ж характеристики, як і в Porsche 955 Cayenne 4.5 L NA / Twin Turbo V8 Porsche 955 Cayenne. Таким чином, ознаки несправності і рекомендації з обслуговування аналогічні.

Рекомендації з обслуговування Porsche 955 Cayenne Base 3.2 L VR6

  • Мастильний сервіс – 8000 км.
  • Заміна котушки запалювання – 130000 км.
  • Сервіс свічок запалювання – 65000 км.
  • Заміна водяного насоса – 160000 км.
  • Заміна термостата – 160000 км.
  • Трубка охолоджувальної рідини – 160000 км.
  • Втулки впускного колектору – 160000 км.

Двигун Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6 безнаддувний – M5501

Базова модель 957 Porsche Cayenne й надалі оснащувалася двигуном Volkswagen AG VR6, тепер з прямим впорскуванням, більш вузьким 10,6-градусним V і збільшеним робочим об'ємом до 3,6 л. Як і в 955, двигун 3,6 л VR6 також використовується в VW Touareg, Audi Q7 того самого покоління, а також в B6 VW Passat і CC.

VR6 3,6 л настільки ж надійний, як і попередні зразки 3,2-літрового двигуна, і здатний долати багато тисяч кілометрів за умови простого профілактичного обслуговування. Як і у випадку з 3,2 л, ланцюги приводу ГРМ не повинні бути проблемою, якщо тільки не ігнорувати базові правила сервісу, зокрема своєчасну заміну мастила. На початку 2006 і 2007 років двигуни VW 3.6 L VR6 в Passat мали загальну проблему: ослаблення гайки ведучої зірочки масляного насоса, що завдавало серйозних пошкоджень двигуну, але це не вплинуло ні на один 957 Cayenne, що були представлені після усунення дефекту VW. З належним доглядом 3,6-літровий VR6 повинен легко прослужити до 322000 км та більше до будь-яких основних сервісних робіт.

Двигун Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6 безнаддувний

Технічні характеристики Porsche 957 Cayenne 3.6 L NA VR6

  • Код двигуна: M5501.
  • Роки: 2008-2010.
  • Моделі: Porsche Cayenne Base.
  • Тип двигуна: безнаддувний, вузькокутовий V6, чавунний блок і алюмінієва головка, DOHC, 4 клапани на циліндр, пряме впорскування пального FSI, впускний колектор із подвійною камерою Porsche VarioRam, регульовані фази впуску і випуску.
  • Об’єм: 3,6 л (діаметр отвору 89 мм, хід поршня 96,4 мм).
  • Потужність: 286 к.с. / 385 Нм крутного моменту (Cayenne Base).

Проблеми з двигуном Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6

Очищення впускного клапана Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6

Двигун VR6 3,6 л оснащений системою прямого впорскування палива FSI і може мати проблеми з накопиченням вуглецю на впускних клапанах, як і більшість інших двигунів з прямим упорскуванням. VR6 3,6 має величезні впускні отвори, тому ризик серйозних несправностей низький, але двигун буде повільно втрачати продуктивність. Ваш стиль водіння має величезний вплив на те, скільки вуглецю накопичується і на його тип: липкий і смолистий або схожий на деревне вугілля. Безліч коротких поїздок, використання низьких оборотів і невикористання повного газу, частий розгін до межі призведе до швидшого накопичення вуглецю. Очищення впускних клапанів – досить заплутаний, але технічно нескладний процес. Для цього використовується піскоструминний апарат в поєднанні з ручним очищенням, а також спеціальні засоби для розм'якшення нагару.

Загальні симптоми необхідності очищення впускного клапана включають пропуски запалювання в двигуні при холодному пуску, різкий холостий хід, втрату потужності або збільшення витрати пального, а також включення індикатора Check Engine із кодом помилки, пов'язаним із пропусками запалювання в двигуні.

Ланцюги приводу ГРМ Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6

Cayenne 3.6 V6 відрізняється відносно простою і надійною системою ланцюга приводу ГРМ, яка тримається більше 160000 км за умови, що в автомобілі проведена належна заміна мастила. Ми рекомендуємо інтервали в 8000 км, тому що збільшені інтервали заміни, зазначені заводом-виробником, зазвичай призводять до підвищеного зносу деталей. Оскільки HPFP приводиться в дію ланцюгом приводу ГРМ на 3,6 л VR6, несправність ланцюга приводу ГРМ іноді може проявлятися у вигляді проблем із тиском пального і кодів, що позначають несинхронізованість насоса. Для обслуговування ланцюга ГРМ в 3,6 л VR6 потрібно зняти трансмісію, так що це досить велика робота. При обслуговуванні найкраще замінити як верхній, так і нижній ланцюги приводу ГРМ, направляючі, натягувачі і пов'язані компоненти.

Найбільш поширені ознаки потреби в обслуговуванні ланцюга приводу ГРМ включають деренчання ланцюга і шум при холодному запуску, виразний шум ланцюга на холостому ходу і при переході з холостого ходу на більш високі обороти. Коди несправностей про кореляцію синхронізації і включення індикатора Check Engine можливі при сильно зношених ланцюгах приводу ГРМ, як і внутрішнє пошкодження двигуна. Рідкісний, але можливий побічний ефект включає висвічування кодів пального і проблем, пов'язаних із HPFP.

Водяний насос Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6

Подібно до двигуна 3,2 л VR6, Cayenne VR6 об’ємом 3,6 л зазвичай вимагає заміни водяного насоса, коли той починає протікати через зношені підшипники і пошкоджені ущільнення. Ці двигуни служать досить довгий час, перш ніж буде потрібна заміна водяного насоса, але краще все ж розглядати заміну як профілактичне обслуговування.

Коли водяний насос в Cayenne виходить із ладу, відбувається витік охолоджувальної рідини, яку можна виявити на передній стороні блоку циліндрів. Щойно витік стає більш значним, на панелі приладів з'являється попередження про низький рівень охолоджувальної рідини в розширювальному бачку. При повному виході з ладу двигун може перегрітися, що призведе до пошкодження.

Термостат і корпус термостата Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6

VR6 об’ємом 3,6 л має абсолютно нову, покращену систему трубопроводів охолоджувальної рідини і конструкцію корпуса термостата. Через це він не так схильний до збоїв, як труби охолоджувальної рідини VR6 об’ємом 3,2 л і більш ранні конструкції. Однак, оскільки деталі, як і раніше, зроблені з композитного пластику, витік охолоджувальної рідини Cayenne 3.6 все ще є потенційною проблемою. Через особливості конструкції потрібно замінювати і термостат, і корпус термостата, і всі пов'язані з ним пластикові компоненти одночасно.

Існує кілька загальних симптомів, за якими можна визначити, що термостат починає виходити з ладу. Якщо він заклинює, двигун перегрівається (або його температура буде вищою, ніж зазвичай), навіть при русі на високій швидкості і в більш прохолодну погоду. Коли термостат заїдає у відкритому положенні, двигун повільно прогрівається або може взагалі не прогрітися. Про це все буде сигналізувати лампочка Check Engine.

Поганий корпус термостата зазвичай починає протікати через прокладку на голівці циліндрів або в іншому місці з'єднання. Якщо він повністю вийде з ладу, відбудеться миттєва і повна втрата охолоджувальної рідини. Як і у випадку з будь-яким іншим двигуном, продовжувати рухатися в такому випадку не можна, оскільки ви можете серйозно пошкодити двигун.

Повітряно-масляний сепаратор Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6

Повітряно-масляний сепаратор, більш відомий як клапан PCV, виходить із ладу на 3,6-літровому VR6, провокуючи жорстку роботу на холостому ходу. Електронний блок управління (ЕБУ) буде часто адаптуватися до неправильного потоку, але якщо дозволити несправному клапану PCV працювати, не ремонтуючи його, виникнуть інші проблеми. Найбільш поширеною є витік або пошкодження заднього головного ущільнення через підвищення тиску в картері. Клапан PCV вбудований у кришку клапана, тому він може бути відновлений тільки або шляхом повної заміни кришки клапана, або з використанням комплекту післяпродажного ремонту, який включає нову гумову діафрагму.

Якщо клапан PCV виходить із ладу в 3,6-літровому VR6, загальні симптоми будуть включати жорсткий холостий хід, ввімкнення індикатора Check Engine, збереження кодів несправностей для умов роботи на збідненій суміші і свистячий шум на холостому ходу.

Прокладка клапанної кришки Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6

Як і в двигуні Porsche 955 Cayenne 3.2 L VR6, прокладка клапанної кришки 3,6 л VR6 з часом стає твердою і крихкою, тріскається і починає протікати. Зазвичай це починається з повільного витоку масла, але з часом посилюється. Симптоми несправності і рекомендації такі самі, як і для 3.2 L VR6.

Котушки запалювання Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6

Хоча вони зазвичай більш довговічні, ніж більшість конструкцій, котушки запалювання двигунів 3,6 л VR6 іноді виходять з ладу. Профілактична заміна через 130000 км допоможе вам не потрапити в скрутне становище. Як завжди, краще замінити всі котушки запалювання одночасно, щоби забезпечити максимальну продуктивність і надійність.

Ознаки несправності такі ж, як і в попередніх двигунів. Зазвичай в системі зберігається код помилки для випадкових / множинних пропусків запалювання і спеціальний код для кожного циліндра з несправною котушкою.

Паливні насоси в баку Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6

Паливні насоси в баку Porsche 957 Cayenne 3.6 L VR6 мають ті самі особливості, що і в попередніх версіях, тому рекомендації ідентичні.

Рекомендації з обслуговування 957 Porsche Cayenne Base 3.6 L VR6

  • Мастильний сервіс – 8000 км.
  • Заміна котушки запалювання – 130000 км.
  • Обслуговування свічок запалювання – 65000 км.
  • Заміна водяного насоса – 193000 км.
  • Заміна термостата / корпуса термостата – 160000 км.
 Porsche Cayenne вигляд спереду

При належному догляді й обслуговуванні будь-який Porsche Cayenne, 955 або 957, стабільно подолає багато тисяч кілометрів. Cayenne – це високопродуктивний автомобіль, тому необхідно враховувати деякі додаткові аспекти профілактичного і загального обслуговування. Нагородою для уважного власника буде неперевершена якість водіння, яку Cayenne може доставити на будь-якій швидкості.

Якщо ви маєте будь-які питання про варіанти двигуна Porsche 955/957, проблеми або обслуговування, звертайтеся до фахівців Royal World Service. Наші майстри мають багаторічний досвід роботи з різними моделями Porsche, тому знають про всі особливості двигунів цих спорткарів.