• вул. Лятошинського 2б
  • +38 093 171 54 21
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Володимира Брожка 21а
  • +38 063 850 95 09
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Водопровідна 28 (RANGE ROVER CLUB ODESSA)
  • +38 050 333 77 66
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00

Porsche Cayenne 955 і 957 – проблеми коробок передач і повного приводу

Усі моделі Porsche Cayenne 955 і 957, продані в період із 2003 по 2010 рік, оснащені тою самою 6-ступінчастою автоматичною коробкою передач Tiptronic Aisin, яка використовувалася в аналогічних поколіннях Volkswagen Touareg і Audi Q7. Це робить деталі більш доступними за ціною і наявністю в автомагазинах. Починаючи з базової моделі Cayenne у 2004 році і розширеної GTS в 2008 році, 6-ступінчаста механічна коробка передач стала доступна тільки на моделях Base і GTS. Це досить рідкісний варіант, і потрібно постаратися, щоби знайти необхідні деталі у спеціалізованих магазинах.

Загальні компоненти коробки передач для Porsche Cayenne 955 і 957

Porsche Cayenne першого покоління з постійним повним приводом у стандартній комплектації має розподіл крутного моменту між передніми і задніми колесами 38/62. Для передачі до 100% крутного моменту двигуна спереду або ззаду встановлюється активна система Porsche Traction Management (PTM). PTM використовує керовану електронікою й активовану багатодискову систему зчеплення і працює в поєднанні з дворежимною системою контролю тяги, щоби максимізувати тягу в будь-якій ситуації.

Porsche Cayenne вигляд спереду

Хоча дві різні коробки передач вимагають різного обслуговування, основні компоненти трансмісії використовуються у всіх Cayenne. Ці загальні деталі включають Porsche Traction Management / блок роздавальної коробки, приводний (карданний) вал, систему заднього диференціала й осі CV. Які особливості 2 коробок передач першого покоління Porsche Cayenne (955/957), загальні проблеми і який рекомендується догляд для цих спільних компонентів Cayenne?

Porsche Cayenne коробка передач

АКПП Tiptronic 09D Porsche Cayenne 955 і 957

Найбільш часто в моделях 955 і 957 Cayenne з 2003 по 2010 рік зустрічається 6-ступінчаста автоматична коробка передач Tiptronic – Aisin AW TR-60SN / 09D. Її часто називають просто АКПП 09D. Хоча ці коробки передач зазвичай вважаються надійними, час від часу можуть виникати деякі проблеми. Зазвичай це відбувається через відсутність обслуговування або дуже великий пробіг. Частково проблеми пов'язані з надмірно довгими інтервалами заміни рідини, які Porsche вказала для Cayenne: компанія рекомендує 16-річний інтервал заміни рідини на коробці передач Aisin Tiptronic Cayenne.

Залежно від того, як ви використовуєте автомобіль, заміну трансмісійної рідини Porsche Cayenne слід проводити кожні 60 000 км пробігу разом із заміною масляного фільтра. Більш короткий інтервал дозволить уникнути найпоширеніших проблем із АКПП Cayenne. Сумним побічним ефектом надзвичайно великого інтервалу обслуговування автоматичної коробки передач (160 000 км) є те, що, після обслуговування можуть виникнути проблеми (хоча залишати все як є ще гірше). Це пов'язано з тим, що свіже мастило часто витісняє накопичений лак і відкладення всередині різних кутів коробки передач, забиваючи крихітні проходи всередині корпусу трансмісійного клапана. Якщо ви замінили трансмісійну рідину свого Cayenne і згодом виникла проблема, виконання декількох замін із більш короткими інтервалами для змивання сміття може допомогти виправити ситуацію, не вдаючись до більш обширного ремонту.

Porsche Cayenne трансмісія

Cayenne 955 і 957 оснащені адаптивним блоком управління коробкою передач DME, який оптимізує перемикання передач залежно від вашого стилю водіння й умов. У найбільш ранніх Cayenne була проблема з жорстким перемиканням, яку вирішили за допомогою оновлення програмного забезпечення. Будь-які старі Cayenne, представлені зараз на ринку, вже повинні бути з цією зміною, але варто уточнити у вашого дилера VIN-номер вашого автомобіля.

Як і у випадку з будь-яким іншим Porsche, слід використовувати високоякісні трансмісійні рідини і мастила, схвалені заводом-виробником, для підтримки оптимальних характеристик вашого Cayenne. Повний сервіс також включає новий фільтр, прокладку і кріплення.

Технічні характеристики АКПП

  • Код коробки передач: TR-60SN / 09D.
  • Виробник: Aisin.
  • Роки: 2003-2010.
  • Моделі: Porsche Cayenne Base, Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Turbo S, Cayenne GTS, Cayenne S Transsyberia.
  • Тип коробки передач: 6-ступінчаста автоматична коробка передач із заднім ходом, традиційна конструкція з гідротрансформатором (не PDK)

Проблеми 6-ступінчастої АКПП Tiptronic 09D Porsche Cayenne 955 і 957

Корпус клапана АКПП

Найпоширеніша проблема коробки передач Porsche Cayenne 955 або 957 – жорстке перемикання під час руху і стукіт при перемиканні передач. Існує кілька різних можливих причин цієї проблеми, але більшість із них указують на корпус клапана АКПП. Корпус клапана є частиною мехатронного блоку, який управляє коробкою передач разом із DME, також відомим як блок управління трансмісією (TCU). Існує бюлетень технічного обслуговування Porsche (TSB), пов'язаний із програмним забезпеченням DME, в якому робиться спроба вирішити проблему різких перемикань на підвищену і знижувальну передачу на ранніх моделях Porsche Cayenne 955.

Як уже згадувалося, заводський інтервал обслуговування трансмісійної рідини і фільтрів Tiptronic Cayenne становить занадто довгі 160 000 км. Якщо у вас виникли проблеми з АКПП вашого Porsche Cayenne, обслуговування може вирішити або мінімізувати проблему. Однак якщо ви здійснюєте ТО, перепрошивка Porsche TSB DME була виконана, і жоден із цих заходів не вирішує проблеми з перемиканням передач, може знадобитися заміна корпусу клапана АКПП на новий або модернізований.

Корпус клапана АКПП складається з різних каналів проходження рідини і соленоїдів, які керують перемиканням передач і роботою зчеплення. Згодом різні забруднювачі зношують ці канали і викликають проблеми з перемиканням. Якщо ви продовжите їздити на своєму Cayenne з несправним корпусом клапана, то можете пошкодити інші дорогі компоненти, такі як пакети зчеплення, тому важливо не ігнорувати цю проблему.

Типові симптоми несправного корпусу клапана АКПП Porsche Cayenne включають різке переключення на підвищену і понижену передачу, брязкіт при перемиканні, повільне або непостійне перемикання. Також може бути включений індикатор Check Engine або Fault Warning зі збереженими кодами несправності в DME, але це не завжди так, все залежить від конкретного випадку.

Ущільнення гідротрансформатора

Ця несправність виникає не стільки через дефект ущільнення гідротрансформатора або самої конструкції, а може бути залишковою проблемою, пов'язаною з витоками охолоджуючої рідини. Якщо трубки охолоджуючої рідини двигуна вашого Cayenne протікають, рідина може стікати по задній частині двигуна і потрапляти в корпус коробки передач (дзвін, або ж bellhousing). Оскільки рідина накопичується і твердне у міру висихання, це може призвести до пошкодження ущільнення гідротрансформатора. Внаслідок пошкодження він почне протікати, спочатку повільно, але з часом виток може стати значним. Для заміни потрібно зняти коробку передач, але, на щастя, сам гідротрансформатор рідко пошкоджується внаслідок такого ущільнення, тому інші компоненти не потрібно буде замінювати. Одне невелике витікання не викличе подальших проблем, але якщо продовжувати їздити при значній втраті трансмісійної рідини, можуть відбутися інші пошкодження.

Основною ознакою негерметичності ущільнення гідротрансформатора є видимий витік трансмісійної рідини з області корпуса. Це можна помітити в центрі автомобіля, відразу за передніми колесами. Якщо АКПП вашого Cayenne втратила багато рідини, ви можете помітити інші симптоми, такі як прослизання або різке перемикання передач.

Обслуговування 6-ступінчастої АКПП 09D Porsche Cayenne першого покоління

  • Заміна трансмісійної рідини і фільтрів – 60 000 км.
  • Обсяг трансмісійної рідини:
    • Porsche 955 Cayenne S, Base, Turbo, Turbo S – 8,5 л.
    • Porsche 957 Cayenne Base – 9,5 л.
    • Porsche 957 Cayenne S, Turbo, Turbo S, GTS, Transsyberia – 9 л.

Porsche Cayenne 955 і 957 – 6-ступінчаста механічна коробка передач G0L

Porsche представила Cayenne із механічною коробкою передач в базовій моделі 955 3,2 л VR6 Porsche Cayenne у 2004 році. Німецький автовиробник продовжив пропонувати механічну коробку передач для базової моделі 957 Cayenne у 2008 році і розширив цю опцію, включивши в неї новий спортивний 957 Porsche Cayenne GTS. Завдяки своїй простій конструкції, як у базовій моделі, так і в Cayenne із механічною коробкою, GTS мало вимагає обслуговування і рідко виходить із ладу.

Незважаючи на те, що в них використовуються різні конкретні компоненти, такі як зчеплення і маховик, загальний дизайн і функції автомобілів Cayenne з механічною коробкою по суті ідентичні. Коробка передач оснащена 6 передачами переднього ходу і заднім ходом, а також має двомасовий маховик для мінімізації вібрації, плавності прискорення і перемикання передач. Важчому двомасовому маховику буде потрібно менше потужності для підтримки швидкості при великому навантаженні, наприклад, при буксируванні, русі по піску або аналогічним м'яких поверхнях.

Оскільки автомобілі Cayenne із механічною коробкою передач відносно рідкісні і мало вимагають технічного обслуговування, вони можуть бути дуже затребувані, а іноді їх важко знайти. Єдиний реальний недолік – відсутність достатньої кількості запчастин у порівнянні з моделями Tiptronic, але простота сповна компенсує це. Як і у випадку з Tiptronic, Porsche встановлює інтервал заміни трансмісійного мастила у 160 000 км пробігу, що занадто багато для підтримки оптимальної роботи.

Porsche Cayenne ручка перемикання коробки передач

Технічні характеристики механічної коробки передач

  • Код МКПП: G0L.
  • Виробник: Porsche.
  • Роки: 2004-2010.
  • Моделі: Porsche Cayenne Base, Cayenne GTS.
  • Тип: 6-ступінчаста МКПП із задньою передачею.

Проблеми 6-ступінчастої МКПП G0L Porsche Cayenne 955 і 957

Двомасовий маховик

Між різними компонентами механічної коробки передач Cayenne Base і Cayenne GTS двомасовий маховик є найбільш імовірною причиною проблем. Конструкція двомасового маховика передбачає наявність первинного головного маховика і другого корпусу, який з'єднується з механізмом зчеплення. Всередині обох корпусів містяться пакети пружин, простір між корпусами заповнений спеціальним мастилом. Це робить зачеплення більш плавним і зводить до мінімуму шум коробки передач і різних компонентів. Згодом у підресореній центральній частині може з'явитися люфт і, в кінцевому підсумку, механізм може вийти з балансу, викликаючи кілька проблем. Якщо маховик несправний, необхідно його замінити, а також одночасно замінити диск зчеплення, натискний диск і вузол вижимного підшипника. Також слід перевірити і за необхідності замінити заднє головне ущільнення.

Точний пробіг, коли вам буде потрібно замінити двомасовий маховик, буде залежати від експлуатації і вашого стилю водіння. І VR6, і V8 – досить плавні двигуни, тому немає нічого дивного в тому, щоби проїхати 150 000 км або більше з заводським маховиком. Але варто зауважити, що надзвичайно жорстке перемикання передач, різкі запуски й інтенсивне використання значно скоротять термін служби маховика вашого автомобіля.

Симптоми несправного маховика включають слабку або сильну вібрацію при певних оборотах двигуна й іноді нестабільне включення зчеплення і перемикання передач. У крайніх випадках ви можете почути звук тертя металевих деталей всередині корпусу. Якщо ви почуєте якийсь шум у цій зоні, слід негайно припинити рух і відбуксирувати ваш Cayenne для діагностики проблеми й ремонту.

Натискний диск зчеплення, диск зчеплення і вижимний підшипник

Вузол зчеплення на Porsche Cayenne 955 або 957 з механічною коробкою передач складається з натискного диска зчеплення і диска зчеплення. Диск виготовлений із органічного фрикційного матеріалу, що довговічний і міцний при нормальному використанні. Якщо ви трохи прослизните зчеплення або іншим чином перегрієте фрикційний матеріал, він може пошкодитися і або потьмяніти, або почати розсипатися. Натискний диск зчеплення може виходити з ладу залежно від пробігу і призводити до проблем із перемиканням або передачею потужності від двигуна до коробки передач.

Ознаки несправного зчеплення включають прослизання зчеплення і нездатність прискорюватися, особливо при більш низьких оборотах і більш високому навантаженні, наприклад, при повністю відкритій дросельній заслінці на 4, 5 або 6 передачі нижче 2500 об/хв. Інші поширені симптоми можуть включати труднощі з перемиканням або неможливість перемикання при працюючому двигуні, але при вимкненому двигуні перемикання передач здійснюється нормально. І, нарешті, педаль зчеплення може працювати нестабільно або не повертатися після натискання на неї для перемикання передач. Будь-яка проблема з перемиканням кожної передачі зазвичай пов'язана з системою зчеплення. Проблема перемикання, пов'язана або з однією конкретною передачею, або з одним набором шестерень, зазвичай пов'язана з коробкою передач. Деякі з цих несправностей також можуть вказувати на відмову робочого циліндра зчеплення.

Робочий циліндр зчеплення

Робочий циліндр зчеплення Porsche Cayenne – це компонент із гідравлічним приводом, який необхідно замінювати кожен раз при заміні зчеплення. Він приймає фізичну силу, що виникає при натисканні педалі зчеплення на головному циліндрі зчеплення, і впливає на вижимний підшипник. Потім він вимикає зчеплення. Робочий циліндр зчеплення Cayenne може вийти з ладу внутрішньо або зовні залежно від того, які ущільнення вийшли з ладу.

Ознаки несправного робочого циліндра зчеплення: різке перемикання передач, неможливість повного виключення зчеплення і витікання гальмівної рідини з зони корпусу трансмісії.

Porsche Cayenne трансмісія

Обслуговування МКПП G0L Porsche Cayenne 955 і 957

  • Заміна трансмісійного мастила – 60 000 км пробігу.
  • Обсяг трансмісійної рідини МКПП Porsche Cayenne – 1,8 л.

Проблеми з трансмісією і повним приводом Porsche Cayenne 955 і 957

Усі моделі 9PA Porsche Cayenne 955 і 957 використовують ті самі основні компоненти трансмісії незалежно від того, яка саме трансмісія у них встановлена. Хоча є деякі загальні проблеми, здебільшого основа трансмісії досить безвідмовна.

Підшипник карданного вала

Цей елемент також часто називають опорним підшипником карданного вала, і це найбільш часта несправність будь-якої трансмісії Porsche Cayenne першого покоління. Центральний приводний вал підтримується підшипником приблизно в середині автомобіля. З часом і за багато кілометрів пробігу гума, яка утримує підшипник карданного вала на місці, руйнується, що дозволяє карданному валу рухатися.

Шум і сильна вібрація є основними ознаками несправності карданного вала Cayenne. З-під автомобіля буде чутно дуже гучний і досить сильний гуркіт/брязкання. Помилитися в тому, що вийшов з ладу карданний вал практично неможливо. Хоча рухатися при цій поломці можна, не рекомендується їхати занадто далеко або дуже швидко.

Муфта карданного вала

Муфта карданного вала – гумовий диск, який встановлюється між виходом PTM / блоком роздавальної коробки Cayenne на задню частину автомобіля і самим карданним валом. Вона призначена для гасіння ударів трансмісії і запобігання пошкодженню карданного вала, роздавальної коробки і коробки передач. З часом і в міру використання гума тріскається і рветься, тому потрібна заміна. Зазвичай рекомендується замінювати її при заміні або ремонті карданного вала.

Симптоми несправної муфти карданного вала Cayenne: видиме розтріскування, а також помітна вібрація на швидкостях і іноді шум. Періодичний огляд муфти при заміні мастила – це найпростіший спосіб стежити за станом і визначати, коли слід її замінити.

Porsche Cayenne муфта карданного вала

Привід роздавальної коробки

Привід роздавальної коробки Porsche Cayenne ще називають кроковим двигуном, і він іноді виходить із ладу. Зазвичай це трапляється через те, що його просто не використовують. Привід роздавальної коробки – деталь, яка змінює систему повного приводу Cayenne з високого діапазону на низький і розташована на роздавальній коробці / блоці управління тяговим зусиллям Porsche. Відсутність використання призводить до заклинювання приводу. На щастя, замінити його просто. Власники потенційно можуть уникнути цієї проблеми, регулярно активуючи опцію 4WD в низькому діапазоні свого Cayenne. Одного разу на місяць повинно бути достатньо, щоби все було добре.

Симптоми несправного приводу роздавальної коробки можуть бути різними. Найчастіше селекторний перемикач 4WD на Cayenne не працює, і на панелі приладів з'являється повідомлення про помилку. На деяких Cayenne може виникати легка вібрація і клацання, а також щось схоже на ривки при прискоренні на більш низьких швидкостях. Він також може застрягти в режимі 4WD із низьким або високим діапазоном. Існує оновлена ​​версія приводу роздавальної коробки від Porsche, тому старі моделі можуть бути оновлені для досягнення найкращих характеристик.

Обслуговування трансмісії і системи повного приводу Porsche Cayenne 955 і 957

Porsche має ті самі рекомендовані інтервали обслуговування у 160 000 км для всіх інших компонентів трансмісії, включно з переднім і заднім диференціалами і роздавальною коробкою. Те, як ви експлуатуєте автомобіль, ваші звички водіння будуть впливати на необхідність обслуговування і заміни рідин на ранньому етапі. Ми зазвичай рекомендуємо замінювати їх одночасно з основною трансмісійною рідиною. Таким чином ви позбудетеся всіх проблем одразу, і вам не доведеться займатися будь-яким обслуговуванням рідин ще на 60 000 км.

Porsche Cayenne перемикачі режиму роботи АКПП

Незалежно від того, оснащується ваш Porsche Cayenne 955 або 957 автоматичною чи механічною коробкою передач, якщо ви вирішите найбільш поширені прості несправності і будете дотримуватися більш суворих і регулярних інтервалів обслуговування, зможете безвідмовно подолати сотні тисяч кілометрів.

Porsche Cayenne вигляд ззаду