Навіщо потрібно робити розвал-сходження після заміни гуми
Однією з обов'язкових умов безпечної експлуатації автомобіля є сезонна зміна шин. Двічі на рік кожен автовласник має подбати про те, щоб "перевзутися". Мало хто знає, що після кожної сезонної заміни гуми потрібно робити розвал-сходження : профіль і розмір шин змінюються, а, отже, збиваються кути установки коліс - необхідно їхати в автосервіс і робити сход-розвал.

Що таке розвал-сходження і чому це важливо?
Розвал і сходження - окремі поняття. Розвалом називають кут між вертикаллю та площиною обертання колеса, а сходженням — кут між напрямком руху та площиною обертання колісного диска. На заводі, під час складання та налаштування транспортного засобу, інженери встановлюють оптимальні кути установки коліс, здатні забезпечити високу керованість, стійкість та стабільність під час їзди.
Якщо кути установки коліс налаштовані правильно, у вашого автомобіля буде помірна витрата палива та природне зношування шин. Якщо кути порушені - витрата сильно збільшуватися, гума почне стрімко стиратися, а характеристики керованості, стабільності значно погіршаться.
Автомобіль втрачає керованість і маневреність, мляво реагує на ваші "команди" і все частіше викликає претензії? Можливо, у вас порушено розвал-сходження.
Чому порушуються кути установки коліс? Є об'єктивні причини, а є просто чинник часу. До об'єктивних причин, наприклад, відносяться: попадання в яму колесом на дорозі, помилки майстра під час проведення кузовного ремонту, сезонна зміна гуми. Фактор часу - означає, що в процесі експлуатації відбувається просідання гумотехнічних виробів, втрата їх первісних якостей. Крім того, згодом відбувається знос блоків підвіски через погані дороги та значну вагу автомобіля. Все це веде до порушення кутів розвал-сходження.

Чому важливо робити розвал-сходження після заміни гуми?
При сезонній зміні гуми відбувається зміна розміру та профілю гуми, зміна радіусу колісного диска - все це веде до порушення правильних кутів установки коліс. До того ж, якщо це Б/У запчастина, колесо взагалі "лягає" інакше. Необхідно заново перевіряти та калібрувати розвал-сходження.
Крім того, перевіряти кути необхідно кожні 10,000 км пробігу, незалежно від того, змінювали ви гуму чи ні. Це частково пояснюється тим, що гума сайлентблоків з часом просідає та порушує кути.

Як зрозуміти, що робити розвал-сходження?
Якщо кути установки коліс виставлені правильно, автомобіль поводиться звично і передбачувано на дорозі, якщо вже порушені - це відбивається на його поведінці, не помітити це складно. Є кілька ознак, по яким можна розпізнати порушення кутів розвал-сходження:
- автомобіль веде в ліву або праву сторону без причин
- нестабільна поведінка авто на дорозі: воно ніби плаває, іноді його кидає з боку на бік
- частіше відбуваються замети на слизьких дорогах
- кермо відгукується на команди із запізнілою реакцією
- погіршується гальмівна реакція
- з'являється сторонній шум під час руху
- знижується кліренс
- спостерігається підвищений знос гуми: як правило, нерівномірно, по внутрішньому або зовнішньому краю
- перевитрата палива

Якщо ви фіксуєте хоча б одне із цих явищ, вам терміново потрібно звернутися в автосервіс. Приїжджайте до Royal World Service — ми професійно та швидко вирішимо питання обслуговування. Хочемо попередити, що ігнорування “симптомів” порушених кутів розвалу-сходження може призвести до повного пошкодження коліс. Як відомо, вартість комплекту коліс для деяких моделей перевищує 100 000 гривень.
Розвал-сходження в Royal World Service: особливості, терміни та ціна
Власними силами провести перевірку та калібрування кутів встановлення коліс на високому рівні автовласник не зможе. Є необхідність у спеціальному устаткуванні, потрібно розміщувати авто на багатотонному стенді, і робити це мають досвідчені фахівці.
У автосервісах Royal World Service все це є: ми користуємося шиномонтажним обладнанням Hofmann, оригінальним програмним забезпеченням для калібрування пневмопідвіски, сучасними 3D-стендами, оснащеними технологією 3D-View та HeightRange, а також системою тривимірного моделювання.

Ми працюємо з будь-якими сучасними автомобілями, зокрема, вміємо робити розвал-сходження на електромобілях Tesla або, скажімо, на лімузинах, де це робити складніше порівняно зі звичайними машинами.
Під час калібрування розвал-сходження співробітники автосервісу Royal World Service проводять такі дії:
- тестування ходової та кермової систем
- перевірка тиску в шинах
- діагностика кутів установки коліс на 3D-стенді
- регулювання кутів розвал-сходження
- калібрування підвіски
Для автомобілів з пневматичною підвіскою калібрування коштує 975 гривень, з пружинною підвіскою — 650 гривень. Під час процедури ми уважно ставимося до транспортного засобу, дотримуючись рекомендацій заводу-виробника.

У автомобілях із пневмопідвіскою додатково перевіряються висоти автомобіля. Що це означає? На кожному колесі стоїть датчик, який відстежує, яку висоту піднятий кузов стосовно підвіски. З часом, коли зношуються сайлентблоки, змінюються окремі деталі кузова — висоти порушуються. Відхилення, яке допускається заводом-виробником – 8 мм. Під час діагностики ми перевіряємо, якщо висоти перебувають у межах цих рекомендацій, калібрування підвіски робити не потрібно.
Діагностика та регулювання кутів розвал-сходження займає від 15 до 45 хвилин. Точний час залежить від того, в якому стані знаходиться машина та які значення кутів було встановлено на заводі.
Насамкінець нагадаємо, експерти Royal World Service рекомендують перевіряти кути розвал-сходження кожні 10,000-15,000 км пробігу або 1 раз на рік. Найзручніше робити це при сезонній зміні гуми.

Схожі новини
-
Гільзовка двигуна Porsche: все, що вам потрібно знати Гільзування двигунів Porsche у сервісних центрах Royal World Service: показання до гільзовки блоку циліндрів, технологія, рекомендації від експертів.
-
Проблеми та несправності печі Range Rover, Land Rover Основні проблеми з пічкою Range Rover, Land Rover, з коментарями експертів автосервісу Royal World Service.