• вул. Лятошинського 2б
  • +38 093 171 54 21
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Володимира Брожка 21а
  • +38 063 850 95 09
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Водопровідна 28 (RANGE ROVER CLUB ODESSA)
  • +38 050 333 77 66
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00

Дизельні двигуни Land Rover 2.7 та 3.0: як подовжити термін експлуатації?

У лінійці двигунів Land Rover є окремі агрегати, які мають більше проблем та слабких місць, ніж інші. У цій статті ми хочемо розповісти про дизельні двигуни об'ємом 2.7 та 3.0 літра. З ними у власників Land Rover найчастіше виникають труднощі, вони частіше ламаються і більш схильні до зносу в результаті порушень вимог експлуатації.

Range Rover Evoque 2010 на обслуговуванні - Royal World Service

2.7 та 3.0 дизель Land Rover: на яких моделях зустрічаються

Є три моделі позашляховиків Land Rover, на яких можна зустріти вказані дизельні двигуни. 2.7-літровий дизель мають Discovery та Range Rover Sport (з 2006 по 2007 р.в.). Трилітровий дизель зустрічається на Range Rover з 2005 модельного року до теперішнього часу, Range Rover Sport з 2010 року та Discovery з 2009 модельного року.

І якщо 2.7-літровий дизель зустрічається лише на більш-менш старих машинах, то трилітровий агрегат випускається і сьогодні, тому основні проблеми з дизельною "трійкою" на Land Rover залишаються актуальними і в 2021 році.

Нагадаємо, що в 2009 році було представлено четверте покоління унікального семимісного позашляховика Discovery, і його головною перевагою був новий дизельний мотор LR-SDV6 3,0 з двома турбокомпресорами. З ним у моделі Discovery значно знизилася витрата палива (на 9%) та скоротилися викиди СО2 (на 10%), при цьому потужність зросла майже на третину (29%), якщо порівняти з аналогом 2.7 літра. Значно виріс і крутний момент— на цілих 36%, до 600 Ньютон-метрів, — що стало найвищим показником серед пасажирських авто з серійними шестициліндровими дизельними моторами.

Якщо порівняти дизельні двигуни 3.0 та 2.7 Land Rover, між ними є ряд відмінностей. Перше з них можна виявити під час перевірки рівня масла: на дизельному моторі 2.7 використовувався механічний щуп, а в новому 3.0-літровому агрегаті замість щупа – індикатор на центральній панелі приладів.

Друга помітна різниця між ними криється в системі наддувного повітря (турбокомпресора). 2.7-літровий дизель комплектується одним турбокомпресором, а на 3.0 використовується два турбокомпресори. Лівий їх грає роль основного, а перший — допоміжного. Якщо відбувається поломка турбокомпресора, заміна лівої турбіни супроводжується демонтажем кузова від рами, якщо потрібна заміна правої турбіни - така необхідність відсутня. Подібне влаштування трилітрового дизеля було придумано для підвищення продуктивності. Користь другого турбокомпресора - усунення турбо-провалів і турбо-ями, тобто динаміка зростання потужності відбувається більш плавно.

Range Rover Evoque 2016 на обслуговуванні - Royal World Service

Дизелі 2.7 та 3.0 Land Rover: як продовжити термін експлуатації

  1. Вчасно міняти масло

Заміна олії на дизельних двигунах Land Rover має проводитися за регламентом: рекомендується змінювати технічну рідину кожні 8-10 тисяч кілометрів пробігу. Зрозуміло, використовувати потрібно виключно оригінальне моторне масло, рекомендоване заводом-виробником.

Крім своєчасної заміни олії, необхідно кожні 3 тисячі км пробігу перевіряти ії рівень - це профілактика масляного голодування, через яке дизелі найчастіше виходять з ладу. На новіших позашляховиках Land Rover перевірка рівня масла проводиться за такою схемою: вранці, коли мотор ще не прогрітий, потрібно сісти за кермо, включити запалення, зайти в сервісне меню на щитку приладів і натиснути на "Перевірка рівня масла". Важливо наголосити, що двигун при цьому не заводиться, він повинен залишатися холодним. Якщо на щитку приладів з'являється напис “Недоступно”, відкрийте капот автомобіля.

Рівень олії повинен завжди залишатися вищим за середину, бажано — на максимумі. Це дуже важливо для профілактики олійного голодування. Існує дві можливі причини для нього: недостатній рівень масла та нестача тиску в масляній системі в моторах з масляним насосом старого зразка. В останньому випадку тиску олії просто не вистачало, щоб забезпечувати повноцінне змазщування механізмів. Якщо рівень масла недостатній, страждають перші циліндри, якщо проблема в насосі — останні циліндри.

  1. Замінити масляний насос

Дизельні двигуни Land Rover постійно модифікуються. Протягом багатьох років їх окремі компоненти змінюються з метою підвищення ефективності та збільшення терміну служби. Наприклад, з 2006 року на 2.7-літрових двигунах модифікація масляного насоса проводилася близько 10 разів. Одним з важливих компонентів будь-якого 2.7- та 3.0-літрового дизеля є масляний насос. Щоб забезпечити тривалий термін служби двигуна, зокрема, на позашляховику Land Rover Discovery, необхідно встановити масляний насос останнього покоління, тобто насос останньої модифікації на поточний момент. І надалі необхідно міняти масляний насос кожні 100 тисяч км пробігу. бажано разом із заміною ременя ГРМ. Тому що навіть найсучасніший насос має обмежений ресурс. Заміна дозволяє досягти оптимального тиску в масляній системі та скоротити ризик прокручування вкладишів.

Багато власників ігнорують цю пораду і в результаті стикаються з такою поширеною поломкою, як пошкодження вкладок колінвала. Колінчастий вал може легко луснути або відбудеться провертання вкладишів. Це відбувається як через масляне голодування або використання старого масляного насоса, так і внаслідок розтягування ланцюгів розподільних валів і зносу натягувачів до граничних значень. Тиск у масляній системі просто падає, що призводить до масляного голодування та прокручування вкладишів.

Вкладиші колінвала у дизельних моторах Land Rover мають свої особливості. Вони йдуть без замків, спеціальних фіксуючих елементів. Якщо починається масляне голодування внаслідок нестачі тиску в масляній системі або недостатньому рівні олії, відбувається поступове “підгризання” вкладишів колінчастого валу. Якщо ігнорувати симптом, у масляному фільтрі з'являється стружка, а це пряма дорога до дорогого ремонту двигуна Land Rover. У якийсь момент олійна плівка пропадає і відбувається заклинювання колінвалу. Найчастіше поломка відбувається на шатуні – деталі, що з'єднує поршень та шатунну шийку колінчастого валу. Якщо автомобіль їде на швидкості по трасі, колінвал просто лусне, швидше за все. Якщо ж це повільна їзда в місті, наприклад, поворот на світлофорі, двигун може просто затихнути. Розпізнати проблему з колінвалом можна за наступною ознакою: якщо ви намагаєтеся завести двигун, відбувається характерне клацання, ніби стартер не спрацьовує, або мотор намагається провернути вкладиші, але це відбувається з помітним зусиллям - немов при дуже розрядженному акумуляторі.

Range Rover Evoque ремонт двигуна - Royal World Service
  1. Кожні 100 тисяч км міняти ремінь ГРМ

Як ми писали вище, кожні 100 тисяч пробігу необхідно міняти ремінь ГРМ. Після 100 тисяч зазвичай знос досягає критичної позначки та необхідна заміна. Роботи слід проводити у перевіреному автосервісі, що спеціалізується саме на дизельних моторах Land Rover. Майстер повинен знати, як правильно міняти ремінь ГРМ на тій чи іншій моделі, які існують рекомендації заводу-виробника та нюанси. Також має значення якість робіт: у нашій практиці були випадки, коли під час діагностики ми виявляли неоригінальні або бу запчастини, які раніше ставилися під виглядом нових та оригінальних. Все це може призвести до серйозної поломки двигуна. Вибирайте автосервіс, де вам можуть показати всі документи з ремонту Land Rover, показати зняті деталі та встановлені запчастини.

При заміні ременя ГРМ ми рекомендуємо завжди міняти сальник колінвала, щоб запобігти витоку олії. Крім того, потрібно визначити стан сальників розподільних валів.

Нарешті, експерти Royal World Service рекомендують стежити за витіканням олії. Звертайте увагу на слабкі місця дизельного двигуна, наприклад теплообмінник. Якщо з теплообмінника олія витікає протягом тривалого часу, можливі серйозні проблеми з двигуном. Визначити наявність проблеми можна по слідах масла, наприклад, на ремені ГРМ, куди воно стікає з теплообмінника.

Range Rover Evoque на підйомнику - Royal World Service

Проблемні дизельні двигуни 2.7 та 3.0 на Land Rover: ключові рекомендації

  • Своєчасна заміна олії, з регулярною перевіркою рівня олії для профілактики масляного голодування.
  • Використання оригінального моторного масла, рекомендованого заводом-виробником.
  • Заміна масляного насоса на новій, останної модифікації. Навіть у Land Rover офіційно визнають, що більш старі насоси схильні до масляного голодування.
  • Заміна ременя ГРМ кожні 100 тисяч кілометрів пробігу.

На цьому все. Якщо ви хочете продовжити життя дизельному двигуну свого позашляховика, ретельно дотримуйтесь існуючих рекомендацій. Якщо вам потрібна допомога в ремонті та ТО Land Rover, звертайтесь до автосервісів Royal World Service. Наші майстри проводять усі роботи з обслуговування за високими технічними стандартами, використовують оригінальні запчастини та сертифіковане обладнання. Чекаємо на вас на станціях сервісного обслуговування Royal World Service у Києві та Одесі.

Range Rover Evoque огляд сбоку - Royal World Service