• вул. Лятошинського 2б
  • +38 093 171 54 21
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Володимира Брожка 21а
  • +38 063 850 95 09
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Водопровідна 28 (RANGE ROVER CLUB ODESSA)
  • +38 050 333 77 66
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00

Підвіска AIRMATIC в автомобілях Mercedes-Benz: переваги та особливості обслуговування

Ще більше комфорту і безпеки отримали власники автомобілів Mercedes-Benz з появою пневматичної підвіски AIRMATIC. Читайте про особливості системи і поширені несправності в нашому матеріалі.

Вичерпне керівництво по експлуатації підвіски AIRMATIC

Починаючи з W220 S-Class в 1998 році, Mercedes-Benz почав оснащувати різні моделі всієї своєї лінійки системою пневматичної підвіски, яка отримала назву «AIRMATIC». Ця система замінила традиційні гвинтові пружини, які використовувалися на автомобілях до цього часу, на пневморесори з електронним контролем рівня і адаптивним демпфуванням на всіх чотирьох кутах.

Моделі Mercedes-Benz з підвіскою AIRMATIC:

  • Mercedes-Benz S-Class (W220)
    • S500 1998-2005
  • Mercedes-Benz E-Class (W211)
    • E500: 2003-2006
    • E550: 2007-2009
    • E55 2003-2006
    • E63: 2007-2009
  • Mercedes-Benz CLS-Class (W219)
    • CLS500: 2006
    • CLS55: 2006
    • CLS550: 2007-2011
    • CLS63: 2007-2011
  • Mercedes-Benz ML-Class (W164)
    • ML320 2005-2008
    • ML280 2005-2011

Поєднання адаптивного демпфування, яке регулюється в залежності від якості дороги і стилю водіння, в поєднанні з пневматичними ресорами забезпечує надзвичайно комфортну їзду.

Переваги та особливості AIRMATIC

До переваг, які роблять AIRMATIC ефективнішою, ніж традиційна система підвіски, відносяться:

  • Автоматичне вирівнювання - компенсує присутність додаткових пасажирів або вантажу в вашому автомобілі. Це не тільки покращує зовнішній вигляд при русі по шосе, але і зберігає динаміку керованості саме такою, якою її розробили інженери, незалежно від ваги і місця його локалізації.
  • Автоматичне регулювання висоти - при досягненні швидкості на шосе автомобіль автоматично опускається для поліпшення аеродинамічної ефективності. Система робить автомобіль більш стійким на високій швидкості та покращує економію палива.
  • Підйом осі - дозволяє піднімати передню вісь, щоб долати перешкоди у вигляді нерівностей, лежачих поліцейських і т.д.
  • Режими водіння на вибір - водій може обрати один з трьох різних режимів водіння: Комфорт, Спорт 1 і Спорт 2. Комфорт і Спорт 1 відмінно підходять для щоденного водіння в залежності від вашого стилю, тоді як Спорт 2 більше підходить для ідеально рівних доріг або гоночного треку.
  • Адаптивне демпфування - це одна з найважливіших частин всієї підвіски. При різкому прискоренні система знижує підйом осі, а при різкому гальмуванні зменшує. Це не тільки робить водіння більш комфортним, але і значно покращує характеристики керованості.

Профіль демпфірування і режими водіння автоматично налаштовуються при русі зі швидкістю більше 150 кілометрів на годину, а також на основі розрахункового горизонтального прискорення.

Компоненти системи Mercedes-Benz AIRMATIC

Блок управління AIRMATIC - це мозок системи. Він використовує вхідні сигнали від ECM, модуля ESP, модуля трансмісії, комбінації приладів, датчика кута повороту рульового колеса, датчиків прискорення і перемикачів рівня демпфірування.

Контроллер Airmatic

Наприклад, модуль може використовувати значення гальмівного моменту або крутного моменту двигуна, щоб визначити, коли перемикати демпфуючі клапани і зменшувати крен кузова. Ці установки можуть виконуватися за мілісекунди, що особливо корисно під час аварійних маневрів. Блок управління AIRMATIC розташований в просторі для ніг з правого боку салону.

Приладовий блок відіграє надзвичайно важливу роль в системі AIRMATIC. Він видає попередження, коли автомобіль знаходиться дуже низько, а також того, що автомобіль піднімається, і відображає показники рівня демпфування.

Перемикач рівня і демпфування. Існують як ручні, так і автоматичні засоби регулювання рівня транспортного засобу. Ви можете підняти автомобіль на 20-25 мм за допомогою перемикача поруч з важелем перемикання передач. Є другий перемикач, який змінює режими руху автомобіля. Підвіска також є адаптивною і автоматично перемикає профіль демпфірування на Спорт 1 на швидкості вище 150 кілометрів на годину.

Компресор і реле компресора забезпечує тиск в системі для підйому транспортного засобу, а запобіжний клапан для його опускання. Реле компресора відповідає за запуск і зупинку компресора. Компресор розташований в передній частині лівої колісної арки. Реле компресора розташовано в блоці реле / ​​запобіжників в моторному відсіку зліва і легко ідентифікується, оскільки воно закріплене на задній частині блоку і зазвичай має чорний колір. Запобіжник AIRMATIC знаходиться в просторі для ніг з правого боку салону.

Компресор Airmatic

Датчики рівня встановлені на кронштейні поруч з верхніми важелями в передній частині автомобіля. Кожен датчик з'єднаний з тягою, прикріпленою безпосередньо до верхнього важеля управління. Датчики виробляють напругу, яку модуль управління AIRMATIC перетворює на висоту осі. Поруч з лівим заднім ведучим мостом знаходиться єдиний датчик рівня задньої осі.

Датчики рівня Airmatic

Датчики прискорення розташовані в різних точках інтер'єру і екстер'єру автомобіля. Датчики вимірюють швидкість повороту і поперечне прискорення. Інформація від цих датчиків використовується для розрахунку вертикального і горизонтального прискорення. Передні бічні датчики розташовані на стійці амортизатора прямо перед передньою пневматичною стійкою.

Блок клапана розподіляє повітря на кожну з передніх стійок і на задню вісь. Він також безпосередньо підключений до повітряного компресора і має датчик тиску в системі. Клапан легко знайти, оскільки він розташований безпосередньо поруч з компресором.

Блок клапана Airmatic

Основний резервуар являє собою металевий бак високого тиску, в якому зберігається стиснене повітря під тиском 13-16 бар, що використовується для вирівнювання транспортного засобу. Цей бак вбудований для зменшення залежності від повітряного компресора і зниження шуму. Бак найчастіше використовується для вирівнювання транспортного засобу при першому відкритті дверей або багажника. Він знаходиться в правому задньому кутку багажника.

Основний резервуар Airmatic

Пневматична стійка являє собою вузол, що складається з однотрубного амортизатора з електромагнітними демпфірувальними клапанами, які змінюють налаштування в залежності від команд модуля управління підвіскою. Вузол пневматичної ресори знаходиться вгорі стійки і відповідає за регулювання по висоті, а також за демпфірування пневматичної ресори. Пневматична ресора оснащена двома камерами, одна повітряна камера використовується, коли потрібна висока жорсткість пружини, і обидві камери заповнюються для більш м'якої жорсткості пружини.

Пневматична стійка Airmatic

Пневматичні ресори, розташовані в задній частині автомобіля, складаються з основного осередку з електронним управлінням і додаткового резервуару. Пружини кріпляться до підрамника і нижнього важеля. З усіх компонентів системи саме цей схильний до витоків. Якщо волога потрапляє в резервуар пневматичної ресори, алюміній піддається корозії, утворюючи неповне ущільнення.

Пневматичні ресори Airmatic

У конструкції повітряної системи відсутня пряме з'єднання повітропроводів між блоком клапанів і окремими задніми пневморесорами. Розподільний блок передає тиск від одного з'єднання в блоці клапанів до окремих ліній, які йдуть до кожної пневморесори.

Розподільний блок Airmatic

Обслуговування системи AIRMATIC і поширені проблеми

Протягом останніх двадцяти років Mercedes-Benz обладнав безліч автомобілів своєї лінійки пневмопідвіскою AIRMATIC. Система має відносно прості компоненти, що вимагають кваліфікованого обслуговування.

  • Пневматична стійка - 170 000 км.
    Повітряні камери починають виходити з ладу приблизно на цьому показнику пробігу. Щоб визначити несправності необхідно прислухатися до звуків, після того, як підвіска починає підніматися.
  • Пневморессора - 185 000 км.
    Це найбільш поширена несправність Mercedes-Benz з AIRMATIC. Вони часто протікають через штуцер шланга в резервуарі.
  • Амортизатори - 185 000 км.
    Якщо ви помітили неконтрольовані рухи автомобіля з боку в бік, а також загальне погіршення ходових якостей, варто звернутися в спеціалізований центр обслуговування.
  • Компресор - 200 000 км.
    На автомобілі з великим пробігом подумайте про заміну компресора разом з реле і фільтром. Несправності цих компонентів призводять до перевантаження компресора і скорочення його терміну служби.

Блоки клапанів не так схильні до збоїв. Але якщо ви знімаєте повітропровід з блоку клапанів і спостерігаєте точкову корозію або окиснення алюмінію, ми рекомендуємо заміну.

Відмова датчиків дорожнього просвіту носять випадковий характер. Кронштейни датчиків можуть бути погнуті або пошкоджені, що призводить до видачі невірних або недостовірних показників.

Повітряна пружина Airmatic

Поради щодо усунення несправностей підвіски AIRMATIC

Пневмоподушки задньої підвіски є найбільш поширеним несправним компонентом підвіски AIRMATIC. Коли одна сторона задньої частини нижче іншої, зазвичай це поломка подушки. Щоб визначити, чи знаходиться одна зі сторін нижче, підніміть автомобіль до максимального положення і опустіть його. Виміряйте дорожній просвіт в кожному кутку автомобіля. Залиште автомобіль на ніч з відключеним комп'ютером пневматичної підвіски і після цього виміряйте дорожній просвіт. Якщо і початковий вимір, і вимір після того, як автомобіль простояв протягом одного дня, з одного боку нижче, можна припустити, що винна несправна пневмоподушка задньої підвіски.

При заміні пневматичної ресори на оригінальний компонент ви можете замінити тільки один блок. Якщо ви замінюєте його на вживаний, обидві сторони слід змінювати одночасно. Це робиться для того, щоб врахувати різницю в обсязі повітря, яка виникає у продуктів вторинного ринку, в яких відсутній додатковий резервуар.

Ще однією проблемою є слабкий повітряний компресор, який не дозволяє автомобілю піднятися або може викликати його повільний підйом. На діагностичному приладі справний компресор повинен видавати мінімум 10 бар. Продуктивність також можна перевірити за допомогою манометра.

Компресор, який взагалі не працює, може бути результатом відсутності напруги на компресорі. Нерідко реле заїдають і згорає компресор. Якщо ви бачите напругу акумулятора на компресорі підвіски, але він як і раніше не працює, замініть компресор і реле компресора. Якщо напруга акумулятора відсутня, замініть реле і запобіжник та повторіть перевірку.

Несправні передні пневмостійки зазвичай майже відразу починають опускатися, якщо вони не працюють належним чином. Помітне шипіння є індикатором несправності передньої стійки. Якщо пневматична стійка не піднімається при ввімкненому компресорі, вручну заповніть стійку стисненим повітрям, щоб переконатися, що у вас немає проблеми з компресором. Це може бути просто слабкий компресор або витік повітря між компресором і блоком клапанів або блоком клапанів і стійкою.

Несправність датчика рівня. Якщо ваш транспортний засіб має об'єктивно низький рівень, але на панелі приладів немає повідомлення про помилку, датчик рівня несправний. Це звичайна проблема після зіткнення з іншим автомобілем або великою вибоїною, або якщо задній зчіпний пристрій зігнувся.

Зниження рівня до 30 мм за один день при низьких температурах є нормальним і знаходиться в межах заданих параметрів. Це відбувається через теплове стиснення.

Ремонт амортизатора Range Rover