• вул. Лятошинського 2б
  • +38 093 171 54 21
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Володимира Брожка 21а
  • +38 063 850 95 09
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Водопровідна 28 (RANGE ROVER CLUB ODESSA)
  • +38 050 333 77 66
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00

Повна інформація про підвіску Porsche Cayenne 955 і 957

Porsche Cayenne 955 і 957 були доступні з двома різними варіантами підвіски. На всіх моделях, крім Turbo, встановлювалася стандартна гвинтова пружина й амортизатор. А вдосконалена саморегульована пневмопідвіска Cayenne, яка входила до стандартної комплектації Turbo, була опцією для інших моделей. Незважаючи на те, що пневматична підвіска є додатковою системою на більшості моделей, вона є спільною для 9PA Cayenne першого покоління. Оскільки пневматична підвіска більш складна і вимагає трохи більше обслуговування, ніж стандартна підвіска з гвинтовою пружиною, цей матеріал буде зосереджений насамперед на ній.

Пружинна підвіска Porsche Cayenne 955 і 957

Porsche Cayenne 955/957 зі стандартною підвіскою мають фіксований дорожній просвіт без будь-яких регулювань. Через надбудовану конструкцію шасі Porsche 9PA і міцні важелі управління підвіскою, опори, різні кульові шарніри і втулки підвіска Cayenne без пневматики вимагає надзвичайно низьких експлуатаційних витрат і, як правило, дуже проста в обслуговуванні.

Технічні характеристики пружинної підвіски Porsche Cayenne:

  • Амортизатори: стандартні нерегульовані амортизатори.
  • Пружини: гвинтова пружина, фіксований кліренс.
  • Роки: 2003-2010.
  • Моделі: Porsche Cayenne Base, Cayenne S, Cayenne GTS.

Інтервали обслуговування Cayenne 955 і 957 зі стандартною підвіскою:

  • перевірка крутного моменту кріплення підвіски – 30 000 км;
  • візуальний огляд пружин, амортизаторів, рульових тяг і втулок – 65 000 км;
  • рекомендована заміна амортизатора – 130 000-160 000 км (варіюється).

Основні поломки пружинної підвіски Porsche Cayenne 955 і 957

По суті, в пружинній підвісці зношуються тільки два основні компоненти: амортизатори і пружини.

Porsche Cayenne амортизатори підвіски

Проблеми з амортизаторами і стійками Cayenne першого покоління

Хоча амортизатори Cayenne служать досить довго, з часом вони зношуються. Амортизатори і стійки 955 і 957 Cayenne, швидше за все, у якийсь момент потрібно замінити. Точний пробіг буде залежати від того, в якому регіоні ви живете, як ви керуєте автомобілем і які дороги ви часто відвідуєте. Пробіг у 130-160 тис. км – той інтервал, коли стан амортизаторів і стійок необхідно почати перевіряти ретельніше.

Коли виникають проблеми з амортизаторами стандартної підвіски Cayenne, як правило, на корпусі амортизатора з'являється надмірна кількість бруду і мастила. У міру того, як ситуація погіршується, ви помітите ще кілька симптомів при водінні автомобіля. По-перше, він буде трохи більш нестійким і посадженим, особливо на високих швидкостях і на великих нерівностях. На великих схилах кросовер буде «злітати» і продовжувати підстрибувати під час руху. Симптоми поганих амортизаторів Porsche Cayenne включають шум, а в крайніх випадках ви почнете помічати нерівномірний знос шин, який називається купіруванням. Купірування виникає через те, що шина відскакує від дороги, а не перебуває у постійному контакті.

Porsche Cayenne пружини підвіски

Porsche Cayenne 955 і 957, які оснащені стандартною підвіскою з гвинтовими пружинами, легко впізнати по центральній консолі. На Cayenne зі стандартною підвіскою є тільки один перемикач для управління системою повного приводу, а не додаткові елементи управління дорожнім просвітом і настройками амортизаторів. Амортизатори на стандартних моделях підвіски з гвинтовою пружиною є «традиційними» нерегульованими і не мають Porsche Active Suspension Management (PASM).

Проблеми з гвинтовими пружинами Cayenne першого покоління

Гвинтові пружини в рідкісних випадках можуть зламатися або тріснути. Тоді вам буде потрібно замінити несправну пружину на таку ж оригінальну запчастину. Зазвичай рекомендується замінювати пружини попарно на конкретній осі. Якщо у вас зламана права задня пружина, потрібно замінити обидві задні пружини, щоби забезпечити рівний кліренс, належну керованість і тягове зусилля.

Porsche Cayenne вигляд знизу

Загальним симптомом тріснутої або зламаної гвинтової пружини Cayenne є зниження дорожнього просвіту в одному кутку автомобіля при паркуванні на рівній поверхні. Також у деяких випадках ви візуально можете побачити, що пружина зламана.

При використанні Cayenne для буксирування слід уважно стежити за станом задньої підвіски. Додаткове навантаження призведе до більшого і швидшого зносу амортизаторів, пружин і втулок. Також необхідно візуально оглядати різні втулки, кульові опори і рульові тяги переднього колеса на наявність тріщин і розривів втулок і колодок. Якщо ви помітили будь-яке ослаблення рульового управління у своєму Cayenne, це означає, що один із цих компонентів зношений і потребує заміни.

Основна інформація про пневмопідвіску PASM Porsche Cayenne 955 і 957

Porsche Cayenne передня пневмопідвіска

Porsche Cayenne, оснащений пневмопідвіскою PASM, є одним із найбільш універсальних і функціональних спортивних кросоверів із коли-небудь створених. Коли у 2003 році був представлений Cayenne 955, він справлявся із завданнями, які ніхто і не думав, що автомобіль вагою 2268 кг може або повинен робити. Хоча несправність пневмопідвіски Porsche Cayenne вимагає трохи більше часу і більших витрат на діагностику і ремонт, її переваги заперечувати неможливо.

Пневматична підвіска була опційною для всіх моделей Cayenne 955 і 957 та стандартною для всіх моделей Turbo і Turbo S. Система складається з 4 пневматичних стійок, повітряного насоса, повітряного резервуара/акумулятора, клапанів для контролю тиску повітря у стійках і комп'ютера, який керує всім цим. Cayenne першого покоління, оснащені пневматичною підвіскою, також мають Porsche Active Suspension Management (PASM) – електронну систему регулювання амортизаторів Porsche. Поєднання активної пневмопідвіски з самовирівнюванням і постійно працюючих разом PASM складно перевершити, оскільки це забезпечує Cayenne найкращу керованість і зчеплення з дорогою, незалежно від швидкості і ситуації на дорозі або бездоріжжі.

Porsche Cayenne задня пневмопідвіска

Porsche Cayenne 955 і 957, оснащені активною пневмопідвіскою і PASM, мають дорожній просвіт, а важелі управління амортизаторів розташовані праворуч від важелів управління 4WD. Моделі Porsche Cayenne 957 можуть бути також оснащені системою динамічного регулювання ходової частини Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). PDCC додає до цих технологій стабілізатори поперечної стійкості з гідравлічним управлінням, що забезпечує ще більший контроль і кращу керованість на дорозі. На бездоріжжі стабілізатори поперечної стійкості PDCC можуть автоматично відключатися, щоби забезпечити більший хід підвіски і шарнірне зчленування на більш низьких швидкостях.

Це схоже на спеціальну опцію Off-Road Package, яка додає задній диференціал, що блокується, і задній стабілізатор поперечної стійкості з активним/автоматичним відключенням, але повний PDCC доступний тільки на моделях 957. Як дізнатися, чи є у Cayenne 957 PDCC? Cayenne 957 з PDCC має тільки сріблясті кнопки і перемикачі для управління повним приводом, пневматичною підвіскою і PASM, на відміну від сріблястих перемикачів і чорних кнопок для моделей без PDCC. Оскільки в ньому використовується гідравлічна рідина і резервуар із вбудованим фільтром, заміна резервуара Cayenne PDCC повинна проводитися кожні 100 тис. км в рамках обслуговування PDCC.

Porsche Cayenne перемикачі роботи підвіски

Пневматична підвіска Cayenne має регульований діапазон висоти приблизно 11,4 см і 6 варіантів висоти руху на вибір. Вона також регулює швидкість руху, а при швидкості 209 км/год і вище Cayenne переміщується на 3,8 см нижче свого стандартного дорожнього просвіту. Також є спеціальний позашляховий режим, який збільшує дорожній просвіт на 2,5 см, забезпечуючи майже 28 см. У таких екстремальних налаштуваннях Cayenne може долати водні броди глибиною трохи менш як 55,8 см, що абсолютно нечувано, коли мова йде про кросовери класу люкс.

Технічні характеристики пневмопідвіски PASM Cayenne:

  • Діапазон: 11,4 см +/-.
  • Висота посадки: приблизно 15,9-27,3 см.
  • Амортизатори: PASM з електронним управлінням.
  • Пружини: пневматичні амортизатори/стійки, самовирівнювальні та регульовані.
  • Роки: 2003-2010.
  • Моделі: Porsche Cayenne Base, Cayenne S, Cayenne GTS, Cayenne Turbo, Cayenne Turbo S, Cayenne S Transsyberia.

Інтервали обслуговування пневмопідвіски Porsche Cayenne 955 і 957:

  • перевірка моменту затягування кріпильних болтів підвіски – 30 000 км;
  • візуальний огляд і забезпечення функціонування пневмопідвіски – через 10 років, потім кожні 2 роки;
  • візуальний огляд рульових тяг і втулок – 65 000 км;
  • рекомендована заміна пневматичного амортизатора / стійки амортизатора – за потреби;
  • перевірка рівня гідравлічної рідини для стабілізатора поперечної стійкості / PDCC – кожні 30 000 км;
  • заміна резервуара PDCC – кожні 100 000 км (вбудований фільтр).

Основні поломки пневматичної підвіски Porsche Cayenne 955 і 957

З усіма електронними технологіями для підтримки хиткого балансу понад 2268 кг деякі деталі доводиться ремонтувати або замінювати, щоби все працювало ідеально. Ось список основних проблем з пневматичною підвіскою Cayenne, з якими найчастіше стикаються власники. Важливо відзначити, що будь-яка кількість цих проблем призводить до появи повідомлення про несправності системи шасі Porsche Cayenne на панелі приладів, але потрібна подальша діагностика для точного визначення причини несправності. Запчастини для пневмопідвіски Cayenne S, Turbo, Base, GTS і Turbo S більш-менш однакові, без будь-яких істотних відмінностей у компонентах або деталях.

Підвісний повітряний компресор пневмопідвіски Cayenne

Одна з найчастіших проблем із пневмопідвіскою Porsche Cayenne – несправність повітряного компресора. Він не працює постійно, поки підвіска налаштовується, а тільки для поповнення запасу повітря у резервуарі. Повітряний компресор Porsche Cayenne розташований вгорі у правому передньому кутку колісної арки / дверних петель, під пластиковим покриттям днища. Оскільки це електродвигун, насос може просто вийти з ладу і більше не працювати, що потребуватиме заміни на новий або модернізований.

Неможливість підтримки належного кліренсу Cayenne може бути ознакою несправності насоса пневмопідвіски. Оскільки в баку зберігається залишковий тиск, це відбувається не відразу, а протягом більш тривалого періоду. В автомобілі також є силове реле, яке може вийти з ладу і створити враження, що компресор несправний, тому важливо переконатися, що воно отримує живлення, перш ніж просто замінювати компресор.

Блок клапанів Cayenne першого покоління

Блок клапанів – це фізичний вузол управління пневматичною підвіскою Cayenne. Після того, як компресор заповнює повітряний резервуар, той подає повітря до блоку клапанів, який направляє повітря до кожної окремої повітряної стійки. Як електромеханічний компонент клапанний блок може вийти з ладу через фізичний витік повітря або відмову електроніки.

У разі виходу з ладу блоку клапанів пневмопідвіски Cayenne відбувається відмова системи шасі, а також втрата контролю дорожнього просвіту в одному окремому кутку, на передній або задній осі, або на всіх чотирьох кутах автомобіля.

Пневматичні амортизатори і стійки

Porsche Cayenne пневматична стійка

Амортизатори і стійки пневматичної підвіски Porsche Cayenne надійні і рідко виходять із ладу, але це можливо з часом. Зазвичай витік виникає в місці з'єднання повітряного шланга або, дуже рідко, у пневмоподушці. Необхідно перевіряти пневмоподушку на наявність ознак сухого гниття і розтріскування. Клапан скидання тиску також може вийти з ладу, що призведе до занадто високого дорожнього просвіту, але це зустрічається рідше.

Ознаки несправного повітряного амортизатора або стійки на Porsche Cayenne включають втрату дорожнього просвіту в одному кутку автомобіля, як правило, з часом або після того, як автомобіль «сяде» на днище. Ви зможете швидше помітити невеликий витік повітря, якщо звернете увагу на частоту роботи повітряного компресора. Якщо компресор працює більше, ніж зазвичай, це найчастіше говорить про невеликий витік повітря в системі. Пара повітряних амортизаторів або стійок одночасно дуже рідко виходять із ладу. Якщо ж вам здається, що порушені ліва і права сторони спереду або ззаду, швидше за все, це якась інша проблема.

Датчики дорожнього просвіту пневмопідвіски Cayenne

У міру того, як моделі 955 і 957 Cayenne старіють, деякі поломки стають усе більш поширеним. Одним із проблемних компонентів є датчики рівня дорожнього просвіту, особливо з точки зору того, як і де ви керуєте своїм Cayenne. Якщо ви живете в районі з великою кількістю дорожньої солі і хімікатів на дорогах для боротьби з ожеледицею, датчики рівня дорожнього просвіту піддаються сильному негативному впливу цих реагентів. Фізичні та електронні збої можуть призвести до повної відмови датчика або до відправки неправильних показань у модуль управління.

Якщо один із датчиків дорожнього просвіту Porsche Cayenne виходить із ладу, зазвичай спостерігається неправильний дорожній просвіт на розі з несправним датчиком. Залежно від того, відбувається повна відмова електроніки або просто відправка неправильної інформації в модуль управління, може бути або занадто низька відстань до дороги, або занадто висока. Оскільки контролер не обов'язково визначає, що інформація надходить неправильна, ви можете не побачити попереджувального сигналу про помилку в системі шасі з несправним датчиком дорожнього просвіту. Двічі перевірте все в проблемному кутку автомобіля, включно з датчиком рівня, перш ніж припустити, що вам потрібно замінити пневматичну стійку / амортизатор або будь-який інший компонент.

PASM Cayenne – помилка електричного з'єднання

Porsche Cayenne електричне управління підвіскою

Система Porsche Active Suspension Management інтегрована з системою пневматичної підвіски і важелями управління, тому можлива відмова Cayenne PASM на амортизаторі або стійці при відсутності будь-яких проблем із пневмоподушкою або дорожнім просвітом. Амортизатори Porsche Cayenne PASM електронно керуються блоком управління підвіскою, а амортизацію можна збільшувати або зменшувати за потреби або налаштовувати за допомогою важелів управління в салоні. Електричний джгут Cayenne PASM може бути пошкоджений і вимагати заміни, або також може вийти з ладу з'єднання в місці удару.

Симптоми несправного амортизатора або зіпсованого електричного з'єднання включають несправність PASM і системи шасі, а також втрату контролю або регулювання демпфірування, проте не втрату дорожнього просвіту. Це може бути викликано корозією всередині роз'ємів PASM, тому важливо перевірити їх перед заміною всього амортизатора або стійки.

Повітроводи і шланги пневмопідвіски Cayenne

Оскільки вони є фізичними компонентами, повітроводи і шланги Cayenne іноді можуть пошкоджуватися або виходити з ладу, що призводить до втрати тиску повітря і, отже, висоти дорожнього просвіту. Якщо ви часто їздите на своєму Cayenne по бездоріжжю, важливо проводити ретельний візуальний огляд автомобіля, звертаючи увагу на ознаки ушкоджень або ударів.

Ознаки та симптоми зіпсованого повітряного шланга такі самі, як у поганого повітряного амортизатора, стійки і корпуса клапана. Втрата дорожнього просвіту, особливо в кутку або після тривалого простою, є найбільш поширеною проблемою. Прискорена робота повітряного компресора – ще один поширений симптом, оскільки насос працює, щоби підтримувати у резервуарі приплив повітря. Як і у випадку з будь-якою іншою проблемою, яка призводить до нерівномірного дорожнього просвіту, ви, ймовірно, побачите попередження про помилку в системі шасі на приладовій панелі, якщо в автомобілі виявлено негерметичний повітропровід.

Хоча може здатися, що система пневмопідвіски Porsche Cayenne 955 і 957 складна і потенційно важка в обслуговуванні, слід розуміти, що більшість із цих проблем характерні не для кожного автомобіля. Проблеми з більш старими Cayenne з великим пробігом, безумовно, будуть виникати і їх необхідно буде вирішити, але більшість із них вимагатимуть виправлення тільки один раз, а потім ви зможете проїхати ще 160-320 тис. км.

Porsche Cayenne