• вул. Лятошинського 2б
  • +38 093 171 54 21
  • пн-пт: з 09.00 до 18.00

    сб: з 10.00 до 18.00

  • вул. Володимира Брожка 21а
  • +38 063 850 95 09
  • пн-пт: з 09.00 до 18.00
  • вул. Водопровідна 28 (RANGE ROVER CLUB ODESSA)
  • +38 050 333 77 66
  • пн-пт: з 09.00 до 18.00

Увімкнений індикатор Check Engine – 5 основних причин

Із середини 90-х років універсальним індикатором Check Engine оснащуються всі автомобілі. Що таке індикатор несправності двигуна? Чому він вмикається? Чи потрібен автомобілю капітальний ремонт? Існує величезна кількість проблем, через які може спрацювати Check Engine, проте деякі з них виникають частіше.

Що таке Check Engine Light

У 1996/97 була введена система діагностики двигуна OBD-II. Універсально прийнята всіма виробниками автомобілів, це загальна система, яка взаємодіє з комп'ютерами і датчиками автомобіля. Коли виявляється, що щось не так, система OBD-II вмикає Check Engine Light (CEL).

Кожен датчик, соленоїд та всі інші деталі, що важливі для роботи двигуна і підключаються до електронного блоку управління двигуном (ЕБУ), підключаються до системи OBD-II. Системи ECU і OBD-II контролюють усі напруги і сигнали, що надходять від різних датчиків для гарантії того, що вони залишаються у відповідних діапазонах. ECU вмикає CEL, коли виявляє несправність по нерегулярному сигналу або напрузі поза допустимим діапазоном.

ЕБУ зберігає код будь-якої несправності, виявленої системою OBD-II. У рамках системи OBD-II коди несправностей універсальні для всіх виробників. При зчитуванні діагностичним сканером ЕБУ коди будуть відображатися в діапазоні P0001-P1500. Кожен код указує на певну помилку, що допомагає ідентифікувати потенційну проблему. Як правило, після усунення проблеми, зазначеної в коді несправності, індикатор Check Engine вимикається. Однак у деяких випадках потрібно скидання ЕБУ.

Check Engine Land Rover

Як перевірити код несправності двигуна

У кожному автомобілі, оснащеному системою OBD-II, є електрична розетка для діагностичного сканера. У старих автомобілях розетка розташована в ніші, а в більшості сучасних автомобілів вона захована за кришкою. У будь-якому випадку розетка розташована в нижній частині приладової панелі або збоку трансмісійного тунелю з боку водія в салоні.

Діагностичний сканер, або інструмент сканування OBD, підключається до розетки і зчитує коди несправностей, що надходять з комп'ютера. Для використання сканер потрібно підключити до роз'єму OBD і ввімкнути запалювання. Електроенергія, що подається в розетку, живить діагностичний прилад, дозволяючи йому зчитувати дані з ЕБУ.

Можливості діагностичних сканерів різні. Найпростіший інструмент дозволяє перевіряти коди несправностей, стирати коди несправностей із пам'яті ЕБУ, переглядати деякі дані двигуна в режимі реального часу.

З іншого боку, є сканери, які зробить все, крім самого ремонту автомобіля. Крім основних функцій, з їх допомогою можна перепрограмувати паливні форсунки, відкалібрувати датчик положення дросельної заслінки, видалити повітря із сучасних систем ABS за допомогою електроніки і скинути систему контролю тиску в шинах.

Check Engine діагностика

Чому ввімкнений індикатор перевірки двигуна

Є сотні причин, чому він може бути ввімкненим, і їх можна перевірити тільки за допомогою діагностичного приладу. Однак є кілька найпоширеніших проблем, які зазвичай призводять до спрацьовування коду несправності ЕБУ.

Нещільно закрита кришка бензобака

Якщо кришка бака погано закріплена і прилягає нещільно, відбувається витік парів пального, внаслідок чого в баку знижується тиск. Коли датчики в бензобаку фіксують витік тиску, то викликають код датчика тиску в паливному баку (P0452). Якщо ви затягнете кришку бензобака до клацання, код повинен зникнути. Також кришка бензобака може бути зламана, тому не створює ущільнення. У цьому випадку її просто потрібно замінити.

Check Engine кришка бензобака

Несправний каталітичний нейтралізатор або датчик кисню

Шкідливі гази, що виробляються бензиновими і дизельними двигунами, були б значно гіршими, якби не каталітичні нейтралізатори. Виготовлені з таких матеріалів, як платина, вони встановлюються у вихлопну систему і вступають у реакцію з гарячими вихлопними газами, зменшуючи кількість токсинів, що виділяються двигуном. Згодом перетворювачі покриваються вихлопними газами і втрачають свою працездатність.

У вихлопній системі до і після каталітичного нейтралізатора встановлені кисневі датчики. Ці датчики вимірюють кількість частинок пального, що залишилося в повітрі після згорання, і передають дані ЕБУ про те, потрібно двигуну більше або менше пального для ефективної роботи. Зрештою вихлопні гази покривають датчики, через що їх необхідно замінювати.

Датчики O2 і каталітичні нейтралізатори виробляють однакові коди, оскільки вони є частиною однієї системи. Кисневі датчики дешевші конвертерів, але і їх заміна не є дешевою.

Нерегулярна іскра в одному або декількох циліндрах

Коди пропусків запалювання у двигуні поширені. Вони виникають, коли необхідно замінити свічки або котушки запалювання. P0300 – це загальний код пропуску запалювання. Код P030X вкаже вам, у якому циліндрі або циліндрах є проблеми з іскрою.

Водій також може відчути пропуски запалювання. Двигун буде звучати помітно грубіше і, можливо, навіть втратить продуктивність. Заміна свічок запалювання і котушок запалювання може вирішити проблему, але не є гарантованим рішенням. Краще звернутися за допомогою до професіоналів, які зроблять усю необхідну діагностику.

Check Engine свічки запалювання

Витоки вакууму

Двигуну необхідне повітря для згоряння. Сучасні системи впорскування пального використовують датчик масової витрати повітря або датчик тиску повітря в колекторі для точного вимірювання кількості повітря, що всмоктується двигуном, для визначення кількості необхідного пального. Витік вакууму означає, що повітря втягується у двигун після датчика MAF або MAP, що призводить до роботи двигуна на збідненої суміші.

Надлишок повітря викликає нерівну роботу двигуна, особливо на холостому ходу. Витоки знайти непросто. Коди несправностей, пов'язані з витоками, не будуть конкретними, тому краще довіритися досвідченим автомеханікам.

Датчик масової витрати повітря

Датчик масової витрати повітря зчитує кількість повітря, що проходить через впускний отвір, дозволяючи ЕБУ додати необхідну кількість пального. Частинки бруду, що пройшли через фільтр, і мастило будуть покривати датчики і заважати їм точно зчитувати потік повітря.

На жаль, забруднений датчик масової витрати повітря не викликає спрацьовування коду несправності. Датчик все ще технічно справний, але буде передавати ЕБУ невірні показання. Замість цього система буде вказувати на проблеми з корекцією пального.

Check Engine Датчик масової витрати повітря

Як скинути Check Engine

Перш за все усуньте проблему, хоча після цього індикатор не завжди гасне. Автомеханіки видаляють коди несправностей із ЕБУ за допомогою діагностичного приладу після проведення ремонтних робіт. Але після цього вам необхідно проїхати на автомобілі близько 100 км, щоби дозволити моніторам і датчикам відкалібрувати себе. Якщо після 100 км індикатор CEL не світитися, ви усунули проблему.

Варто пам'ятати, що стирання кодів несправностей з надією, що вони просто зникнуть (якщо у вас є власний сканер OBD і ви не хочете звертатися в автосервіс), працює у дуже рідкісних випадках. Check Engine знову буде вмикатися, якщо є постійна проблема.

Що робити, якщо ввімкнувся Check Engine

Головне – не панікувати. Найчастіше проблема невелика, але її все одно краще усунути якнайшвидше. Найкраще, що ви можете зробити в цій ситуації, – це підготуватися. Якщо ви маєте власний сканер OBD, можете спробувати визначити приблизно проблему, звіривши код на вашому сканері з помилками, які він позначає. Так ви зможете дізнатися, наскільки терміново вашому автомобілю необхідний ремонт і чи можна на ньому взагалі рухатися. Якщо це серйозна проблема, попереджувальних знаків зазвичай більше, ніж просто CEL.

Check Engine