• вул. Лятошинського 2б
  • +38 093 171 54 21
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Володимира Брожка 21а
  • +38 063 850 95 09
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Водопровідна 28 (RANGE ROVER CLUB ODESSA)
  • +38 050 333 77 66
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00

Що робити, якщо залив неякісне паливо? Для власників Land Rover, Porsche, Mercedes-Benz

Неякісне паливо на вітчизняному ринку поширюється повсюдно. У першому кварталі 2022 року Держекоінспекція зібрала понад мільйон гривень штрафів за паливо низької якості, яке не відповідає вимогам. Проте зараз перевірки АЗС зовсім припинені. Під час воєнного стану в Україні контроль якості палива не проводиться. В умовах дефіциту палива факти реалізації низькосортного палива фіксуються дедалі частіше. За словами аналітиків, такий бензин виготовляють у кустарних умовах із використанням зневодненого спирту.

Як визначити неякісний бензин чи дизель - Royal World Service

Як визначити неякісний бензин чи дизель?

  • Втрата потужності двигуна
  • Пропуски запалювання
  • Зниження ефективності каталізатора
  • Нестійка робота двигуна
  • Підвищена димність

Якщо вам залили погане паливо, автомобіль це відчує і дасть відповідний сигнал. Залежно від ступеня якості реакція систем авто варіюватиметься. Чим нижча якість палива, тим серйознішою буде проблема з машиною. А ще, чим більше разів ви заправитеся неякісним бензином, тим важчими будуть наслідки.

У найм'якшому випадку, перша ознака використання неякісного палива – втрата потужності двигуна. Якщо погане паливо заправляється не вперше, а його якість критично погана, з'являється помилка P0420 (зниження ефективності каталізатора), блимає лампа Check Engine (перепустки запалювання), робота двигуна стає нерівною, підвищується димність.

Усього 2-3 рази заправитися поганим дизелем чи бензином достатньо, щоб отримати такі наслідки. З подальшим заляганням (залипанням) кілець, сильним забиванням паливних форсунок, забиванням паливного фільтра, втратою тиску в паливі. Якщо заправитися поганим бензином вперше, але раніше використовувати нормальне паливо, головне в чому відчувається вплив — проблеми в паливній системі. Фінальні стадії цього накопичувального процесу - неправильне згоряння в паливно-повітряній суміші та забивання каталізаторів глушника. І найсумніший результат використання неякісного палива - машина або зовсім не заводиться, або заводиться, але її сильно “ковбасить”, нікуди їхати не може, двигун працює нестійко.

Що буде, якщо регулярно використовувати неякісне паливо - Royal World Service

Що буде, якщо регулярно використовувати неякісне паливо?

  • Вихід з ладу паливної системи
  • Швидкий знос свічок запалювання
  • Поява подряпин і задирів

Насамперед йде знос паливної системи, досить швидко вона просто виходить з ладу. Паралельно виходять із ладу свічки запалювання. Далі, внаслідок неправильного згоряння, відкладення на циліндрах і на поршнях можуть опосередковано з'являтися задири. Спочатку дрібні подряпини, потім — повноцінні задираки на циліндрах. Це має накопичувальний ефект.

Коли використовується погане паливо, коли горить Check Engine по каталізатору, і власник ігнорує, каталізатор може тріскатися і руйнуватися. Коли він руйнується, на певних навантаженнях йде зворотна тяга двигуна. Все сміття, яке з'являється при руйнуванні каталізатора, може затягувати назад усередину. Тоді йдуть задираки, пошкодження поршневої групи двигуна.

Що робити, якщо з'явилися симптоми використання поганого палива?

Перша варіант - найлегший. Якщо наслідки заправки неякісним паливом досить легкі, наприклад, втрата потужності, можна обійтися простим доливом якісного палива. Знаходите хороший бензин і доливаєте його до поганого, щоб заповнити бак до кінця. Потужність повернеться до нормального рівня. У майбутньому заливайте якісне паливо і все буде гаразд.

Другий варіант – складніший. Коли виникають помилки Check Engine. Це означає, що вам залили критично погане паливо. Його рекомендується злити. Якщо є чеки, не треба їхати на цій машині. Не заводимо, викликаємо евакуатор, їдемо на станцію. Бажано у Royal World Service, на діагностику. Якщо майстер фіксує помилку P0420 (зниження ефективності каталізатора), необхідно злити погане паливо, залити нове та перевірити роботу каталізатора та паливо-повітряної системи. Як профілактика пропонується також прочистити форсунки.

Третій варіант — найважчий. Якщо двигун троїть, ідуть перебої, не працює якась форсунка, потрібна відповідна діагностика. Викрутити свічки та проаналізувати їх стан. Якщо свічки мокрі, це означає, що один із циліндрів двигуна не працює.

Що робити, якщо з'явилися симптоми використання поганого палива - автосервіс Royal World Service

Значить, форсунка не розпорошує паливо (просто ллє, прокопує). Через поганий склад таке паливо або погано спалахує, або згорає, але при згорянні утворюються смоли, які залипають на всьому циліндрі. В цьому випадку потрібно зливати паливо, міняти паливний фільтр, чистити форсунки. Конкретний план заходів обслуговування складається за результатами діагностики у професійному автосервісі. Форсунки бувають високого тиску, бувають невисокі. Одні можна чистити, інші не можна чистити. Потрібна добротна діагностика, щоб визначитись із порядком дій.

Через неякісне паливо відбувається також коксування (залягання кілець). Коли паливно не повністю згорає і залишаються різні смоли, які осідають на поршневій групі (на поршнях, самих циліндрах та кільцях), тоді йде залягання кілець. У такому разі масло починає згоряти в самому циліндрі, що дає підвищену димність та витрату масла.

Чи варто використовувати присадки для палива?

На СТО Royal World Service є присадки для палива. Вони підвищують октанове число та м'яко чистять паливну систему.

М'які присадки заливаються на повний паливний бак і власник експлуатує авто з цим баком, доки воно не закінчиться. Весь цей час паливна система поступово очищає себе. Зробіть 2 рази таку процедуру – і паливна система буде чистою.

Жорсткі хімічні присадки заливаються складніше, на стенді та зі зняттям форсунок. Автомобіль ставиться на стенд і прочищається система. Це жорстке очищення. Сильна хімія добре розчиняє жорсткі частинки, які є у паливній системі. Але є можливість, що відкладення відірветься і заб'є форсунку.

Використання присадок – це серйозно. До цього потрібно підходити з розумом та враховувати індивідуальні якості автомобіля. Якщо в нього вже є якісь проблеми, треба виважено підходити, бо можна зробити ще гірше. Самолікування не рекомендується. Використовувати такі присадки рекомендується лише після професійної діагностики паливної системи.

Машину потрібно використовувати у всьому діапазоні можливостей. Тому що коли знадобиться піти на обгін на високій швидкості, а у вас вже є мікротріщина на патрубку і використовується комфортний режим завжди, проблема проявить себе в цей момент.

Використання неякісного дизельного палива: які наслідки?

Налаштування дизельного двигуна, точність всіх елементів, набагато вища. Тому що бензинове паливо спалахує від свічки розжарення (займається), а дизель спалахує від стиснення. Якщо розпилені дрібні частинки дизеля сильно стиснути, відбувається розпилення. При цьому якщо вони будуть погано розпорошені, частинки палива будуть більшою за фракцію, воно буде погано спалахувати. Тому коли взимку на холодний двигун запускаєш мотор, свічки напруження підігрівають камеру згоряння, щоб коли стискається паливо, йому легше було спалахнути. Тому в дизельній апаратурі йде високий тиск – щоб сильно розпорошити паливо. І ще тому, що форсунки дизельного двигуна знаходяться безпосередньо в циліндрі. Дизельна апаратура налаштована дуже точно і чутлива навіть до дрібних смітників, сторонніх елементів. Дизельні двигуни особливо чутливі до використання якісного палива. Дизельний двигун має все ідеально зробити. Ідеально його розпорошити, дати дуже високий тиск, тому що форсунка знаходиться безпосередньо в циліндрі, тому там йдуть дуже чіткі налаштування. Тому в дизельних двигунах паливний фільтр змінюється кожні 20 000 км, але рекомендуємо робити при кожному ТО. Тому що зараз відстежити якість палива майже неможливо.

Використання неякісного дизельного палива - автосервіс Royal World Service

У дизельному двигуні потужність добре відчувається, але через те, що дизель сам по собі має високу тягу, падіння потужності можна не відчути, особливо зараз, коли люди в економному режимі використовують автомобіль. І в дизельному двигуні стоїть ще турбіна, яка допомагає йому розганятися. Словом, втрата потужності відчувається не так сильно, як у бензиновому двигуні. Тому в дизельному моторі найчастіше при використанні поганого двигуна спалахує помилка Check Engine і горить індикатор вода в паливі. Крім того, з'являється підвищена димність.

У дизелі кожен елемент системи чутливий до частин палива. Дизельна апаратура живуча, виходить з ладу в діапазоні 50-170 тисяч кілометрів. І під час експлуатації машини там утворюється різного роду відкладення. Якщо ви завжди заливали хороше паливо і регулярно чистили паливну систему, то при використанні поганого палива зараз ви наносите дизельній апаратурі лише невелику шкоду. Якщо ж ви довго заливали будь-що, на різних заправках, без уваги до якості дизеля, то у вас у паливній апаратурі накопичиться багато відкладень. І зараз, якщо ви продовжуєте заливати неякісне паливо, або ще гірше за якістю, то виникатимуть проблеми. Все має накопичувальний ефект.

У дизелі виходить з ладу, як і в бензиновому – паливна система, поршня, форсунки. Все, крім свічок, тому що їх у дизельному двигуні немає.

У бензиновій апаратурі є лише насос високого тиску та є форсунки. Якщо це безпосереднє упорскування - два насоси високого тиску, форсунки та підкачний насос. Так і в дизелі – в баку є підкачний насос, є паливний фільтр, йде насос високого тиску, є свій насос тонкого контуру, який втягує соляру, два клапани регулювання, датчик тиску на паливній рейці, сама паливна рейка, паливні форсунки – і весь цей комплекс працює як єдиний організм. Якщо якийсь із цих елементів починає погано поводитися через погане паливо, не працює вся система. Але головна небезпека в іншому - коли починає насос високого тиску гнати стружку внаслідок зношування та тривалого терміну експлуатації, він починає сам себе підгризати і повністю забиває всю систему. І тут систему майже неможливо вичистити.

Є такі машини, які мають обмеження швидкості через використання неякісного палива, але машина з цим може їздити і власники часто ігнорують проблему. Авто їде, ви тиснете на педаль газу і на високих навантаженнях, коли паливний насос працює на пікових своїх значеннях, він не може докачати тиск, у нього йдуть втрати. Йде помилка обмеження потужності. А там така штука, що якщо ви заглушили машину і потім поїхали далі, вона їде без проблем. Поки не дійде до високих навантажень, коли від насосів знову не знадобиться пікових значень. Отоді буде помилка. Якщо це ігнорувати, з'явиться стружка в паливній системі. Через деякий час доведеться міняти всю паливну систему, а це дуже дороге задоволення.

Симптоми використання поганого палива в дизельному автомобілі - автосервіс Royal World Service

Симптоми використання поганого палива в дизельному автомобілі:

  • Вода у паливі
  • Підвищена димність
  • Нестійка робота дизельного двигуна

Якщо дизель починає троїти, потрібно його заглушити та викликати евакуатор. Не треба намагатися розбавляти солярку, не треба ризикувати. Можна зробити набагато гірше. Наприклад, зловити гідроудар. Якщо форсунки заклинило в дизельному двигуні, ми рекомендуємо припинити рух і попрямувати на СТО на евакуаторі. Якщо йде неякісна робота двигуна та підвищена димність або виявляються інші ознаки використання неякісного палива, вам потрібно в Royal World Service.

Якщо ж просто з'явився Check Engine, дзвоніть на станцію технічного обслуговування, домовляйтеся про прийом. Наші фахівці проводять діагностику, дивляться, як працює паливний насос, як працюють форсунки. Зливаємо паливо, заливаємо присадку та дивимося на поведінку двигуна.

Приклад із життя: Дірка в поршні як результат використання неякісного палива

Royal World Service має постійного клієнта, який одного разу десь в іншому місці залив неякісне паливо. Він відрізняється агресивною манерою їзди, але використовує 4.4-літровий дизель, один із найнадійніших моторів. Після такої заправки через неякісне паливо полопалися всі поршні. Тріщини були на всіх поршнях. І в одному з них утворилася дірка. Як результат – втрата компресії, сильна димність двигуна, нерівна робота. Ми розібрали двигун, а там дірка, наслідок неякісного палива.

Клієнт приїхав у салон своїм ходом, але якщо заводиш двигун, його один непрацюючий циліндр колихає – нестабільна робота двигуна та підвищена димність.

Дірка в поршні як результат використання неякісного палива - автосервіс Royal World Service

Ми заглушили, перевірили компресію і в одному циліндрі вона була нуль, що говорить про порушення герметичності поршневої групи. Такий ремонт займає від 2 до 4 тижнів, залежно від пошкоджень. У цьому випадку — 3 тижні. Наразі закуповується нова поршнева група. В останніх автомобілях окремо не можна купити поршень чи кільце для заміни. Потрібен капітальний ремонт, заміна всього шорт-блоку двигуна (з колінвалом, циліндрами, поршнями). Головки віддаються на перевірку, турбіни на перевірку. Ставимо нові шпильки, гайки.

У мирний час власник цього автомобіля заливав нормальне паливо, а з початком війни через дефіцит залив поганий дизель, що був в його розпорядженні. Агресивна експлуатація автомобіля призвела до руйнівних наслідків.