• вул. Лятошинського 2б
  • +38 093 171 54 21
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Володимира Брожка 21а
  • +38 063 850 95 09
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Водопровідна 28 (RANGE ROVER CLUB ODESSA)
  • +38 050 333 77 66
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00

Ремонт пневматичної підвіски Range Rover

Усі моделі Range Rover відомі своїм унікальним поєднанням позашляхових характеристик і оздоблення салону представницького рівня. Таким чином, продуктивність і комфорт – дві основні причини, чому англійські позашляховики Range Rover популярні. Частково привабливість пов'язана з використанням у Range Rover активної пневматичної підвіски. У цьому механізмі задіяно безліч рухомих частин, електроніки і бортовий комп'ютер для адаптації до нерівностей на дорозі. Результат – плавна і комфортна їзда, яку так цінує більшість водіїв. Однак, як і всі пневмопідвіски, цей елемент у Range Rover може виходити з ладу.

Ознаки виходу з ладу пневмопідвіски Range Rover

Усі пневмопідвіски мають обмежений термін служби. Деякі з найбільш поширених проблем із підвіскою Range Rover можна легко визначити.

Ще до того, як увімкнеться попереджувальний сигнал про несправність пневмопідвіски, ви самостійно можете дізнатися про проблему. Якщо автомобіль провисає в задній частині або прогинається один із його кутів, слід звернутися в автосервіс.

Інша ознака відмови підвіски Range Rover – занадто помітний шум компресора або дуже довга його робота.

Навіть якщо ознаки не такі очевидні, рекомендується час від часу перевіряти автомобіль на наявність проблем із підвіскою, особливо якщо ваш позашляховик має великий пробіг. Найпростіший спосіб зробити це – використовувати «тест на відскік».

Для цього просто підійдіть до кожного кутка автомобіля і сильно натисніть на нього. Якщо автомобіль повертається у вихідне положення і відразу зупиняється, то цей кут у порядку. Якщо замість цього кут автомобіля занадто пружинить або підстрибує, ймовірно, у ньому є проблема з підвіскою.

Ремонт пневматичної підвіски Range Rover

Поширені проблеми з підвіскою Range Rover

Найпоширеніша проблема, з якою стикаються власники Range Rover – це негерметичний або повністю зіпсований пневмобалон. У системі пневмопідвіски є стиснене повітря, що міститься в гумових подушках, які витримують вагу автомобіля. Гума повинна бути м'якою та гнучкою, щоби правильно розширюватися і стискатися. Це означає, що балон дуже схильний до сухої гнилі та проколів. Бруд і пісок, які потрапляють на деталі, поступово роз'їдають гуму. Це призводить до утворення мікроотворів, крізь які спускається повітря. Саме тому часто вранці власники автомобілів можуть помічати, що автомобіль «сів». Коли мотор запускається, завдяки роботі компресора тиск у балонах відновлюється, але така ситуація означає, що дуже скоро гума може порватися і буде потрібна заміна елементів пневмопідвіски.

Ще одна поширена проблема з підвіскою Range Rover – зношений датчик дорожнього просвіту. Ці датчики розташовані на кожному колесі і постійно переміщуються вгору і вниз для визначення того, скільки повітря необхідно для надування або спускання системи. Як і всі рухомі частини, вони з часом зношуються, особливо якщо за позашляховиком погано доглядають. Датчики довговічні, але їхні механічні приводи можуть забруднюватися, через що ці деталі приходять у несправність. Зокрема це може відбутися після поїздки по бездоріжжю, коли автомобіль просто залишили і не очистили від бруду.

Іноді блок управління ставить підвіску в середнє положення, не дозволяючи регулювати її. Проблема може бути в одному з несправних датчиків. У такому разі бортовий комп'ютер може вказувати на несправність підвіски і ввімкнеться індикатор. Якщо ви потрапили в цю ситуацію, варто перевірити і датчики, і проводку на наявність корозії.

Підключення комп'ютера для діагностики підвіски Range Rover

Оскільки пневматична підвіска Range Rover управляється за допомогою датчиків і бортового комп'ютера за допомогою електричних сигналів, усі її елементи з'єднані проводкою. Як і інші деталі та механізми автомобіля, електричні дроти піддаються дії зовнішнього середовища, постійних вібрацій, тому з часом перетираються і руйнуються. Також перетирання проводів може траплятися через стикання їх один із одним, зокрема в місцях щільного з'єднання джгутів, кріплення до кузова і перегинів. Обриви і замикання проводки – одна з найпоширеніших несправностей електронної системи Range Rover, а це викликає проблеми з усіма системами автомобіля, зокрема пневмопідвіскою.

Особливо ретельно необхідно стежити за станом дротів у місцях скупчення вологи. У деяких зонах у нижній частині автомобілів Range Rover дроти виведені назовні, тому схильні до безпосереднього впливу зовнішнього середовища: дощів, подолання броду і калюж, піску, перепадів температур, антиожеледних реагентів, від яких навіть взуття псується. Хоча зовнішні дроти виготовляються з міцніших матеріалів і покриваються ізоляцією, з часом (приблизно після 3 років експлуатації) їх стан необхідно моніторити більш ретельно.

Інші поширені несправності підвіски включають зношений компресор, проколоті або порвані повітроводи або несправний модуль управління.

Велика проблема полягає в тому, що як тільки один із цих компонентів зношується, інші елементи будуть надмірно працювати, щоби компенсувати його. Це призводить до підвищеного зносу і можливої ​​відмови всієї системи.

Діагностика підвіски Range Rover

Заміна пневматичної ресори Range Rover

Основні принципи ремонту пневматичних ресор для моделей Range Rover є загальними, як і симптоми несправності. Пневморесора є однією з найбільш поширених причин відмови електронної пневматичної підвіски (EAS) на Range Rover. Для тих, хто не знайомий із EAS, простою мовою можна пояснити, що гумова подушка під тиском повітря замінює сталеві гвинтові пружини між осями і шасі. Повітря з компресора через повітряний резервуар регулюється за допомогою блоку клапанів, що живить пневматичну ресору на кожному колесі. Усе це контролюється за допомогою вимірювань, проведених датчиком просвіту в кожному кутку і переданих в ЕБК.

 Пневматична підвіска Range Rover

Вузол пневматичної ресори складається з трьох основних компонентів. Гумова втулка, верхня пластина, яка закриває верх рукава і містить штуцер для подачі повітря. Поршень закриває нижню частину гумової втулки, і втулка перекочується по ній, коли вона розширюється і стискається у відповідь на тиск повітря. Так цей механізм підвищує або знижує висоту транспортного засобу і/або реагує на нерівності дороги.

Постійні регулювання висоти протягом багатьох років повільно зношують гуму в точках контакту, а водночас відбувається старіння гуми. На підставі цих процесів деталі можуть почати пропускати повітря. Гумова втулка пневматичної ресори складається на поршні при ущільненні, у міру зносу цієї складчастої області шнури всередині гуми можуть бути оголені, і до цього часу компонент необхідно замінити, незалежно від наявності витоків. Ще існують задні ресори для Range Rover, готові до здійснення заміни, з уже встановленими верхніми і нижніми кріпленнями на секції гумової втулки.

Балон пневматичної підвіски Range Rover

Не так давно Land Rover ввела технологію заміни пневматичних гумових елементів окремо від заміни амортизаційних стійок, що дозволяє значно знизити вартість ремонту, а також не турбуватися про якість деталей: в переліку оригінальних запчастин ви можете окремо знайти пневматичну подушку. Алюмінієву верхню пластину і поршень можна використовувати повторно і замінити тільки гумову втулку. Заміна заднього елемента – аналогічна операція, хоча їх можна купити в комплекті з верхньою пластиною і поршнем.

Для ремонту необхідне спеціальне програмне забезпечення для скидання тиску в пневматичних ресорах, тому виконувати цей вид ремонту самостійно небезпечно. Система працює при тиску 8,4 кг на кв. см, що безумовно може призвести до травм, якщо не скинути попередньо тиск повністю.

Ремонт підвіски Range Rover

Як уникнути прориву пневматичного балона Range Rover

І задні, і передні пневматичні балони Range Rover старішого модельного ряду не захищаються пиловими чохлами. Тертя гумових елементів об основи стійок, накопичення залишків нафтопродуктів і бруду негативно впливають на стан балонів. Як показують роки практики автомеханіків, пневматичні балони передньої частини автомобілів Range Rover набагато більше схильні до витоку, ніж задні пневмобалони, але після тривалої експлуатації їх також доводиться замінювати.

Система технічної підтримки Land Rover містить інформацію про цю проблему. Для профілактики утворення тріщин і проривів у гумовому балоні рекомендується регулярно проводити очищення елементів пневматичної підвіски автомобілів від гудронного нальоту й абразивних речовин, які потрапляють на незахищені балони в ході експлуатації. Існують спеціальні інструменти для проведення очищення та засоби, здатні ефективно змити сліди нафтопродуктів. Після миття поверхні штока і пневматичного балона протираються насухо. Такий тип очищення рекомендується проводити під час кожного техобслуговування.

Через те, що гума все одно піддається впливу агресивних факторів зовнішнього середовища і зношується, навіть регулярне якісне очищення балонів не виключає утворення просочувань повітря. Більшість моделей Range Rover після 2013 року мають поліпшені пневмопідвіски – з гумовими захисними чохлами, що виключає проблеми попередніх версій.

Новий та старий балони пневматичної підвіски Range Rover