• вул. Лятошинського 2б
  • +38 093 171 54 21
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Володимира Брожка 21а
  • +38 063 850 95 09
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00
  • вул. Водопровідна 28 (RANGE ROVER CLUB ODESSA)
  • +38 050 333 77 66
  • пн-сб: з 09.00 до 18.00

Інструкція з експлуатації двигунів Porsche Cayenne другого покоління 958.1 і 958.2

Porsche Cayenne був першою чотиридверною моделлю Porsche і першим п’ятимісним автомобілем. Cayenne – один із трьох великих проектів, над якими Porsche співпрацювала з Volkswagen, а іншими є 914 і 924. Модельний ряд Cayenne – другий для Porsche, де використовується двигун V8, першим є Porsche 928. Виробництво другого покоління Cayenne 92А тривало до 2017 року, а 2018 року Porsche запустила інший модельний ряд – Е3.

Великий вибір двигунів Cayenne другого покоління 958

Porsche Cayenne другого покоління був офіційно представлений на Женевському автосалоні у 2010 році і відноситься до 2011 модельного року. Головною новиною був екологічний Cayenne S Hybrid, для якого був запозичений 3,0-літровий двигун V6 з наддувом в Audi і доданий електродвигун потужністю 380 к.с. Модель Cayenne V6 розвивала до 300 к.с., Cayenne S – навіть 400 к.с., а Turbo – 500 к.с. Моделі Turbo S і GTS були зняті з виробництва, остання з'явилася у 2013 році з 420 к.с. разом із 240-сильним Cayenne Diesel з його 3,0-літровим турбодизельним двигуном V6. Turbo S знову випускався у 2014 році з 550 к.с. і часом розгону до 100 км/год за 4,3 секунди.

Porsche Cayenne другого покоління 2011

У 2014 році Cayenne був модернізований, а виробництво моделей V6, Turbo S і GTS призупинено. Cayenne S обміняв його V8 на 3,6-літровий V6 із турбонаддувом, який надавав тепер 420 к.с., а гібридний двигун (з новою назвою Cayenne S E-Hybrid) видавав до 416 кінських сил. V8 Cayenne Turbo забезпечував 520 кінських сил.

Двигуни, яких бракувало багатьом клієнтам, з'явилися у 2016 році, при цьому базовий V6 зберіг потужність 300 к.с. GTS знову був заснований на S V6 із турбонаддувом V6 потужністю 440 к.с., в той час як Turbo S пропонував вражаючі 570 к.с. Автоматичні коробки передач тепер стали стандартними для всіх. Ефектний пакет Platinum Edition був доступний на 2017 рік у моделях V6 і E-Hybrid.

Двигун Porsche Cayenne 958.1 MCU.DB

В основному з двигунами Cayenne не виникає проблем, вони відомі своєю надійністю. Однак у зв'язку з особливостями конструкції деякі моделі двигунів потребують більш частого ретельного технічного обслуговування.

Технічні характеристики двигуна Cayenne Diesel S 4.1 V8 Tiptronic 958.1

Двигун Porsche Diesel S 4.1 V8 Tiptronic Cayenne 958.1
  • Код двигуна: MCU.DB.
  • Роки: 2012-2014.
  • Тип двигуна: дизельний V8 з подвійним турбонаддувом, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 4134 куб.см (діаметр циліндра 83 мм, хід поршня 95,5 мм).
  • Вихідна потужність: 382 к.с. при 3750 об/хв і 850 Нм при 2000-2750 об/хв, час розгону до 100 км/год 5,7 сек.

Проблеми з двигуном Porsche Cayenne 958.1 MCU.DB

Двигун MCU.DB має проблеми з турбінами – найчастіше утворюються підтікання. У 90% випадків проблема виявляється під час ТО, оскільки самому користувачеві виявити несправність дуже складно. Протікання в турбіні не супроводжується якими-небудь симптомами: турбіна не починати видавати будь-які сторонні звуки, не змінюється і її робота. У зв'язку з тим, що обидві турбіни в MCU.DB дуже часто починають підтікати, рекомендується проводити технічне обслуговування Cayenne з цією моделлю двигуна кожні 10 тис. пробігу.

Двигуни Porsche Cayenne 958.1 M48.02 і M48.52

Позначення двигунів M48 дещо відрізняється залежно від типу: M48.02 – це атмосферний мотор, M48.52 – мотор із подвійним турбонаддувом.

Двигун Porsche  Cayenne 958.1 M48.02

Технічні характеристики двигуна Cayenne GTS 4.8 V8 Tiptronic 958.1

  • Код двигуна: M48.02.
  • Роки: 2012-2014.
  • Тип двигуна: бензиновий атмосферний V8, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 4806 куб.см (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 420 к.с. при 6500 об/хв і 515 Нм при 3500 об/хв, час розгону до 100 км/год 5,7 сек.

Технічні характеристики двигуна Cayenne S 4.8 V8 Tiptronic 958.1

  • Код двигуна: M48.02.
  • Роки: 2010-2014.
  • Тип двигуна: бензиновий атмосферний V8, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 4806 куб.см (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 400 к.с. при 6500 об/хв і 500 Нм при 3500 об/хв, час розгону до 100 км/год 5,9 сек.

Модифікації GTS 4.8 V8 (420 к.с.) Tiptronic і S 4.8 V8 (400 к.с.) Tiptronic відносяться до однієї категорії.

Технічні характеристики двигуна Cayenne Turbo 4.8 V8 958.1

  • Код двигуна: M48.52.
  • Роки: 2010-2014.
  • Тип двигуна: бензиновий V8 з подвійним турбонаддувом, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 4806 куб.см (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 500 к.с. при 6000 об/хв і 700 Нм при 2250-4500 об/хв, час розгону до 100 км/год 4,7 сек.

Технічні характеристики двигуна Cayenne Turbo S 4.8 V8 958.1

Двигун Porsche Cayenne Turbo S 4.8 V8 Cayenne 958.1
  • Код двигуна: M48.52.
  • Роки: 2013-2014.
  • Тип двигуна: бензиновий V8 з подвійним турбонаддувом, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 4806 куб.см (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 550 к.с. при 6000 об/хв і 750 Нм при 2250-4500 об/хв, час розгону до 100 км/год 4,5 сек.

Проблеми з двигунами M48.02 і M48.52 Porsche Cayenne 958.1

Атмосферний двигун M48.02 і двигун M48.52 мають проблеми з утворенням задирок у циліндрах. Також іноді виникають підтікання охолоджувальної рідини і відбувається прорив трубки в розвалі блоку голів.

Перші покоління цих моторів вийшли у 2010-2011 роках. Якщо ви плануєте покупку вживаного автомобіля з такими двигунами, зверніть увагу, що на СТО необхідно буде попросити майстрів провести перевірку покоління фазообертачів (VarioCam). Це можна зробити, заглянувши через маслозаливну горловину в моторі – на розподільних валах майстер побачить, якого покоління фазообертач. Якщо пристрій першого покоління, це означає, що перший власник Cayenne не замінив його по гарантії. Також, ймовірно, наступні власники автомобіля не замінили фазообертач після закінчення гарантійного терміну. У такому разі, швидше за все, механізм вийде з ладу, внаслідок чого можливий вихід із ладу всього мотора, тому що через це відбувається зустріч клапанів із поршнями. Тоді клапани можуть деформуватися або навіть ламатися. Також може зазнавати сильної шкоди поршень, що тягне за собою капітальний ремонт.

І атмосферний M48.02, і M48.52 мають загальні уразливості, але практично всі необхідні роботи по бітурбованому двигуну передбачають його зняття.

Двигуни Porsche Cayenne 958.1 M06.EC, MCG.E, MCG.EA, MCG.FA

M06.EC, MCG.E, MCG.EA і MCG.FA – це нове покоління турбованих моторів V6 Porsche Cayenne. Модифікований турбований двигун S 3.0 V6 Hybrid Tiptronic встановлюється не тільки в Cayenne, але також у Panamera і Macan.

Двигун Porsche 3.0 V6 Hybrid Tiptronic

Технічні характеристики двигуна Cayenne S 3.0 V6 Hybrid Tiptronic 958.1

  • Код двигуна: M06.EC, MCG.E, MCG.EA, MCG.FA.
  • Роки: 2010-2014.
  • Архітектура силового агрегату: FHEV (повний гібрид).
  • Тип двигуна: гібридний V6 із механічним наддувом, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 2995 куб.см (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність двигуна внутрішнього згоряння: 333 к.с. при 5500-6500 об/хв і 440 Нм при 3000-5250 об/хв.
  • Ємність акумулятора: 1.7 кВтг.
  • Потужність системи: 380 к.с. при 5500 об/хв, системний крутний момент – 580 Нм при 1000 об/хв.
  • Час розгону до 100 км/год 6,5 сек.

У двигунів M06.EC, MCG.E, MCG.EA і MCG.FA дуже часто відбувається протікання масла по передній кришці мотора. Визначити проблему найчастіше можливо тільки при регламентних роботах із технічного обслуговування. Дуже рідко на землі під автомобілем утворюються масляні плями. Також протікання можна виявити при діагностиці, наприклад, гальмівної системи на сервісі. Для усунення цієї проблеми потрібне зняття мотора, тому що перепакувати передню кришку двигуна без його зняття неможливо.

Двигуни Porsche Cayenne другого покоління 958.2

У 2014 році Porsche провела великий фейсліфтинг модельного ряду Cayenne, зокрема двигунів. Були розроблені нові двигуни, а також поліпшені попередні версії.

Технічні характеристики двигуна Cayenne GTS 3.6 V6 Tiptronic 958.2

  • Код двигуна: MCX.ZA.
  • Роки: 2014-2017.
  • Тип двигуна: бензиновий V6 із подвійним турбонаддувом, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 3604 куб.см (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 440 к.с. при 6000 об/хв і 600 Нм при 1600-5000 об/хв, час розгону до 100 км/год 5,2 сек

Двигун MCX.ZA – це модифікований V6 покоління 958.1. Цей мотор також найчастіше має проблеми з підтіканням передньої кришки, що можливо виявити тільки в ході ТО і сервісних робіт: огляді ходової частини, гальмівної та інших систем.

Технічні характеристики двигуна Cayenne S 3.6 V6 Tiptronic 958.2

Двигун Porsche Cayenne S 3.6 V6 Tiptronic Cayenne 958.2
  • Код двигуна: MCU.RA.
  • Роки: 2014-2017.
  • Тип двигуна: бензиновий V6 із подвійним турбонаддувом, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 3604 куб.см (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 420 к.с. при 6000 об/хв і 550 Нм при 1350-4500 об/хв, час розгону до 100 км/год 5,5 сек.

Двигун MCU.RA бітурбо має ті самі проблеми, що попередні версії V8 – утворення задирок у циліндрах і підтікання масла з турбін. Ці несправності можна визначити тільки під час регламентних робіт, тому рекомендується регулярно проводити ТО Cayenne – бажано кожні 10 тис. пробігу.

Характеристики і рекомендації з обслуговування двигуна Cayenne S 4.2 diesel V8 Tiptronic 958.2

Двигун Porsche Cayenne S 4.2 diesel V8 Tiptronic Cayenne 958.2
  • Код двигуна: MCU.DC.
  • Роки: 2014-2017.
  • Тип двигуна: дизельний V8 із подвійним турбонаддувом, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 4134 куб.см (діаметр циліндра 95,5 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 385 к.с. при 3750 об/хв і 850 Нм при 2000-2750 об/хв, час розгону до 100 км/год 5,4 сек.

Двигун MCU.DC – це модифікований 4-літровий V8 MCU.DB. із подвійним турбонаддувом. Цей мотор дуже надійний, можливе тільки підтікання мастила з турбін, тому (як і у випадку з попередньою версією) рекомендується регулярно здійснювати ТО.

Характеристики і рекомендації з обслуговування двигуна Cayenne Turbo 4.8 V8 Tiptronic 958.2

  • Код двигуна: MCF.TB.
  • Роки: 2014-2017.
  • Тип двигуна: бензиновий V8 з подвійним турбонаддувом, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 4806 куб.см (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 520 к.с. при 6000 об/хв і 750 Нм при 2250-4000 об/хв, час розгону до 100 км/год 4,5 сек.

Модель MCF.TB має ті самі слабкі сторони, що й атмосферний двигун M48.02 і двигун M48.52 з BiTurbo: утворення задирів у циліндрах, підтікання охолоджувальної рідини і прорив трубки в розвалі блоку голів.

Характеристики і рекомендації з обслуговування двигуна Cayenne Turbo S 4.8 V8 Tiptronic 958.2

Двигун Porsche Cayenne Turbo S 4.8 V8 Tiptronic Cayenne 958.2
  • Код двигуна: MCY.XA.
  • Роки: 2015-2017.
  • Тип двигуна: бензиновий V8 із подвійним турбонаддувом, 4 клапани на циліндр.
  • Об’єм: 4806 куб.см (діаметр циліндра 96 мм, хід поршня 83 мм).
  • Вихідна потужність: 570 к.с. при 6000 об/хв і 800 Нм при 2500-4000 об/хв, час розгону до 100 км/год 4,1 сек.

Двигун MCY.XA з потужністю 570 к.с. має такі самі проблеми, що й атмосферний M48.02, який випускався з 2010 року, тому що це той самий бітурбо об'ємом 4,8 л. Однак, існує важлива відмінність: із 2013-2014 року виробник усунув уразливість у фазообертачі. Що стосується утворення задирок і підтікань – проблеми ідентичні.

Двигуни Porsche Cayenne 958.1 і 958.2 – загальні рекомендації з обслуговування

Для всіх двигунів Porsche Cayenne, зокрема турбованих M48.52 і 3-літрових з наддувом, важливо використовувати паливо з високим октановим числом – 98. Користувачі часто помилково заливають звичайний 95 бензин, внаслідок чого відбувається детонація. Через часті навантаження на такому паливі зокрема утворюються й задирки. Використання невідповідного палива і несправності двигуна взаємопов'язані.

Регламент ТО для двигунів Porsche Cayenne 958.1 і 958.2

На всіх атмосферних і дизельних моторах масляний сервіс досить проводити кожні 10 тис. км, на всіх двигунах із подвійним турбонаддувом – кожні 5-7 тис. Бітурбовані двигуни особливо чутливі і до якісного палива, і до інтервалу заміни масла. Щоби мінімізувати ймовірність утворення задирок у циліндрі, потрібно своєчасно здійснювати заміну масла, а також використовувати паливо тільки з високим октановим числом. Гості Royal World Service віддають перевагу паливу мереж АЗС UPG і Grand Petrol.

Для заміни котушок запалювання немає суворого регламенту. Однак, замінювати свічки запалювання за регламентом потрібно кожні 60 тис. на атмосферних моторах, на турбованих – кожні 45 тис. При заміні свічок рекомендується перевіряти і покоління котушок запалювання, тому що вони часто тріскаються. Через це автомобіль починає троїти, блимає індикатор Check Engine, що завдає водієві незручностей, особливо коли проблема виявляється на трасі. Щоб уникнути непередбачених поломок, потрібно превентивно при заміні свічок звертати увагу на стан котушок запалювання.